  • 1. Data: 2007-04-14 23:19:38
    Temat: Zawieszenie/zamrozenie dzialalnosci - jak ?
    Od: "Meritum" <m...@w...pl>

    Witam

    Prowadze pewna dzialalnosc gospodarcza, zarobki z niej sa bardzo
    nieregularne i w najblizszych 2-3 miesiacach nie przewiduje wydatkow ani
    zarobkow, jednoczesnie korzystam z ulgi (zusowskiej) dla nowym
    przedsierbiorcow. Pytanie moje: czy moglbym zawiesic (zamrozic?) moja
    dzialanosc na te pare miesiecy bez utraty przywilejow (chcialbym
    zaoszczedzic na zusie) i jesli tak to jak to zrobic aby pozniej firme
    reaktywowac bez specjalnej dodatkowej roboty papierkowej jak na poczatku
    zakladania dzialanosci.

    Pozdr i dziekuje za ew. odp.

  • 2. Data: 2007-04-15 05:21:52
    Temat: Re: Zawieszenie/zamrozenie dzialalnosci - jak ?
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sun, 15 Apr 2007 01:19:38 +0200, Meritum napisał(a):

> [...]
    > zaoszczedzic na zusie) i jesli tak to jak to zrobic aby pozniej firme
    > reaktywowac bez specjalnej dodatkowej roboty papierkowej jak na poczatku

    Nie funkcjonuje w prawie instytucja *zawieszenia* DG. Alo ją prowadzisz -
    albo nie prowadzisz.
    Jeżeli wyrejestrujesz DG - to po tych rzeczonych 3 miesiącach nie będziesz
    mógł korzystać z "preferyncyjnego" obniżenia składek ZUS - ponieważ w
    okresie ostatnich 5 lat prowadziłeś DG.