  • 21. Data: 2003-10-05 09:22:51
    Temat: Re: Bilety tramwajowe
    Od: "Maciej Szylke" <m...@w...pl>

    > Zadna sytuacja, w tym brak biletu u kierujacego, nie upowaznia
    > Cie do braku waznego biletu. Masz do wyboru trzy mozliwosci:
    > - kupic caly
    > - spytac pasazerow czy zaden nie ma odsprzedac polowki
    > - wysiasc jak najszybciej z pojazdu i udac sie do najblizszego
    > kiosku

    To ciekawe, bo jakby pierwsze zdanie przeczy trzeciej alternatywie.

    Pozdrawiam!
    Maciek

  • 22. Data: 2003-10-05 09:30:58
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    > Zawsze mozesz kontynuowac podroz, ale nie mozesz miec potem pretensji ze
    > kontroler wlepil Ci mandat.

    w wawie kazdy prowadzacy pojazd sprzedaje bilety i jest do tego zobowiazany,
    zreszta maja niezla marze :) 30 gr na ulgowym i 60 na normalnym

    i tak jak ty masz obowiazek zaplacic za przejazd tak on ma obowiazek ci to
    umozliwic

  • 23. Data: 2003-10-05 09:33:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jeśli macie faktycznie taki zapis w regulaminie, to nałożenie kary pewnie
    jest zasadne. Ale w takim wypadku ten zapis jest głupi i można by z nim
    walczyć przed sądem.

    Po za tym taki zapis w regulaminie świadczy o tym, że usługa świadczona
    przez to przedsiębiorstwo ma charakter nieco mało powszechny, skoro część
    pasażerów nie może korzystać z usług tylko dla tego, że nie można kupić
    biletów. W tym stanie rzeczy należałoby za takie unormowanie zmienić
    zarząd firmy, który tym samym działa na jej szkodę. Niezależnie od tego
    przy odrobinie samozaparcia pewnie można by firmę pozbawić dotacji.

  • 24. Data: 2003-10-05 10:41:46
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > i tak jak ty masz obowiazek zaplacic za przejazd tak on ma obowiazek ci to
    > umozliwic

    Ja nie mam obowiązku zapłacić za przejazd :-)

    pdr
    Olo

  • 25. Data: 2003-10-05 13:07:40
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Jeśli macie faktycznie taki zapis w regulaminie, to nałożenie kary pewnie
    > jest zasadne. Ale w takim wypadku ten zapis jest głupi i można by z nim
    > walczyć przed sądem.

    Nie sadze. Mozesz wskazac na jakiej podstawie?

> [...]
    > przez to przedsiębiorstwo ma charakter nieco mało powszechny, skoro część
    > pasażerów nie może korzystać z usług tylko dla tego, że nie można kupić

    Niby czemu tak uwazasz? Bilety KZK GOP są bardzo dostępne - mamy parę
    tysięcy tzw. kolektur, czyli punktow sprzedazy biletow okresowych i
    jednorazowych, oraz kilkadziesiąt jak sądze tysięcy punktow sprzedazy tylko
    biletow jednorazowych. Uzupelnieniem tego jest siec kilkudziesieciu
    automatow biletowych czynnych calodobowo oraz w wyjatkowych sytuacjach
    sprzedaz przez kierujacego.

    pdr
    Olo

  • 26. Data: 2003-10-05 13:33:23
    Od: kam <X...@X...plX>

    Olo Kwasniak wrote:
    > Nie sadze. Mozesz wskazac na jakiej podstawie?

    art.385[1] kc

    KG

  • 27. Data: 2003-10-05 13:42:35
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > art.385[1] kc

    Sugerujesz ze brak biletu u kierowcy jest sprzeczy z dobrymi obyczajami i
    razaco narusza interes pasazera? Baaaaardzo daleko idąca nadinterpretacja,
    szczegolnie w regionie z tak rozbudowaną siecią stacjonarnych punktów
    sprzedazy.

    pdr
    Olo

  • 28. Data: 2003-10-05 16:21:20
    Od: "etamin" <e...@n...interia.pl>

    > szczegolnie w regionie z tak rozbudowaną siecią stacjonarnych punktów
    > sprzedazy.

    W Krakowie nie spotkalem sie z jakas duza iloscia automatow drukujacych
    bilety
    , prawde mowiac nie widzialem zadnego. Punkty sprzedazy owszem sa ,ale pozno
    w nocy z reguly sa zamkniete i dostep do nich jest ograniczony. Korzystajac
    z tramwaja
    raz na pol roku nie nosze zawsze przy sobie kolekcji biletow. Sadze tylko ze
    powinienem
    miec mozliwosc skorzystania z biletow ulgowych jesil mi takie przysluguja.

    pozdrawiam maciek.

  • 29. Data: 2003-10-05 16:58:53
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    > powinienem
    > miec mozliwosc skorzystania z biletow ulgowych jesil mi takie przysluguja.

    A co mnie obchodzi siec dystrybucji biletow MPK Kraków? I czy gdziekolwiek
    choc slowo o tym pisalem?

    pdr
    Olo

  • 30. Data: 2003-10-05 17:38:01
    Od: "etamin" <e...@n...interia.pl>

    Watek sie zaczal od mpk krakow jakos nie chcialo mi sie szukac
    odpowiedniego miejsca do odpisania. Pisalem co o tym mysle.
    Nie ma co sie tak goraczkowac od razu :>