  • 11. Data: 2003-10-04 09:55:19
    Temat: Re: Bilety tramwajowe
    Od: "Lunakk" <l...@b...arcro.de>

    Człek Olo Kwasniak wystukał w pocie czoła:

    §8.3. W przypadku nie posiadania biletów przez
    kierującego pojazdem, kontrolujący
    nie może nałożyć opłaty podwyższonej.

    BDW, czekam na już ponad tydzień na odpowiedź MPK
    w mojej sprawie i nadal cisza na morzu....
    --
    Lunakk
    Proud Member of EgoKidz -==[EK]==-

  • 12. Data: 2003-10-04 10:26:17
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    Użytkownik "SzerszeN" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
    >
    > szczegolnie w srodku nocy na jakims zadupiu :)
    > predzej znajdziesz kose w zebrach niz kupisz bilet

    ROTFL !!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 13. Data: 2003-10-04 11:56:11
    Od: " leon" <l...@N...gazeta.pl>

    walet ty lepiej nie kombinuj :), ale faktycznie jak pisali jest ten §8.3. Co
    prawda regulamin zobowiazuje do posiadania biletu ale rownoczesnie wg. mnie
    zobowiazuje MPK do takiej dystrybucji biletow aby bylo mozliwy bezproblemowy
    zakup - np we wrocku widzialem ze prawie na kazdym przystanku byly automaty
    drukujace kazdy rodzaj biletu. Co najlepsze jest punkt
    §7.4. Kierujący pojazdem zobowiązany jest do posiadania biletów do sprzedaży
    zgodnie z taryfą przewozową

    a kierowca posiada tylko bilety jednorazowe do nabycia po podwyzszonej cenie
    zakupu. Czyli jak dla mnie kazdorazowo moznajechac za darmo - wystrczy chciec
    kupic jakikowiek bilet czasowy.

    leon - wkurzony brakiem mozliwosci kupna biletu calodniowego ulgowego w 8
    kioskach i straty pol godziny --> jezdzilem za darmo

    ps. regulamin mpk
    http://www.mpk.krakow.pl/s.php?p=2+30+31

  • 14. Data: 2003-10-04 11:56:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > To jakis dziwny ten regulamin macie...

    Czemu dziwny. Dla mnie właśnie normalny. Jak można kogoś karać za to, że
    kierowca nie zaopatrzył się w bilety w zajezdni. Zresztą skąd mam
    wiedzieć, że kierowca nie ma biletów wsiadając. wsiadam w dobrej wierze,
    bo kierowcy zazwyczaj mają bilety.

    By ukarać pasażera za brak biletu w tym wypadku, to musiała by być tablica
    "biletów ulgowych brak" widoczna z zewnątrz pojazdu.

  • 15. Data: 2003-10-04 11:58:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    A czy z regulaminu przewozu wynika, że on ma mieć również bilety ulgowe?
    Kiedyś kierowcy pobierali niewielką opłatę za sprzedaż biletów i w dodatku
    mieli zgodnie z regulaminem tylko normalne. Te dodatkowe opłaty pobierano
    poprzez sprzedaż dodatkowego biletu.

  • 16. Data: 2003-10-04 12:23:56
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik SzerszeN <s...@t...pl> napisał:
    > kieriwca sprzedaje bilety zawsze :) o kazdej porze, oczywiscie nie w czasie
    > prowadzenia pojazdu :)

    Zależy, gdzie ;) Odruchowo opisałem sytuację ze Szczecina ;P

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 17. Data: 2003-10-04 17:27:18
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    > kierowca nie zaopatrzył się w bilety w zajezdni. Zresztą skąd mam
    > wiedzieć, że kierowca nie ma biletów wsiadając. wsiadam w dobrej wierze,

    Tak jest, ale mogles opuscic czympredzej pojazd i isc zaopatrzyc sie w
    bilet, a swiadomie kontynuujesz podroz wiedzac, ze za nią nie zaplaciles
    (czyt: wyludziles przejazd)

    pdr
    Olo

  • 18. Data: 2003-10-04 17:28:11
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > szczegolnie w srodku nocy na jakims zadupiu :)
    > predzej znajdziesz kose w zebrach niz kupisz bilet

    Zawsze mozesz kontynuowac podroz, ale nie mozesz miec potem pretensji ze
    kontroler wlepil Ci mandat.

    pdr
    Olo

  • 19. Data: 2003-10-04 18:56:42
    Od: kam <X...@X...plX>

    Olo Kwasniak wrote:
    > Tak jest, ale mogles opuscic czympredzej pojazd i isc zaopatrzyc sie w
    > bilet, a swiadomie kontynuujesz podroz wiedzac, ze za nią nie zaplaciles
    > (czyt: wyludziles przejazd)

    A przewoźnik nie wywiązał się ze swoich obowiązków - pobrania opłaty za
    przewóz, do czego zobowiązał się w umowie - wsiadając do pojazdu
    zawarłem ją właśnie na tych warunkach.

    KG

  • 20. Data: 2003-10-04 19:46:30
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > A przewoźnik nie wywiązał się ze swoich obowiązków - pobrania opłaty za
    > przewóz, do czego zobowiązał się w umowie - wsiadając do pojazdu
    > zawarłem ją właśnie na tych warunkach.

    Zależy gdzie. U nas w Taryfie jak wół stoi, ze sprzedaz biletow przez
    kierujacego nie jest obligatoryjna i jest nastawiona jedynie na uzupelnienie
    stacjonarnej sieci punktow sprzedazy w wyjatkowych sytuacjach. Jest napisane
    rowniez, ze niemoznosc nabycia biletu u kierujacego nie zwalnia pasazera z
    odpowiedzialnosci za jazde bez waznego biletu.
    Tym niemniej gdy widzimy, ze istotnie dany pasazer wsiadl i chcial kupic
    bilet, a motorniczy lub kierowca nie mial, to albo sami mu go sprzedajemy
    albo zezwalamy na opuszczenie pojazdu na najblizszym przystanku i wowczas
    odstepujemy od nalozenia oplaty dodatkowej. Co innego gdy wlasnie nie kupi
    biletu, ale mimo to bedzie chcial kontynuowac podroz. Wowczas po odjezdzie z
    kolejnego przystanku oplata dodatkowa jest jak najbardziej uzasadniona.

    pdr
    Olo