  • Data: 2003-10-06 17:11:55
    Temat: Re: Bilety tramwajowe
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Na zasadzie błędu. Skoro bilety albo są, albo ich nie ma, to nie wiadomo
    > czy są, czy ich nie ma, a więc można przypuszczać że są. A jak się już
    > wsiądzie i się okaże, że nie ma, to nie można wysiąść i kupić, bo autobus
    > już jedzie.

    Dobrze, ale mozna to uczynic na nastepnym przystanku. Nie mowiac juz o tym,
    ze komu szkodzi podejsc do pierwszych drzwi i z zewnatrz zapytac czy
    kierowca ma bilety?

    > Jakby było napisane, że kierowca nie oprowadzi sprzedaży biletów,
    > to się zgodzę.

    W Taryfie jest wyraznie napisane, ze prowadzi ale nie obligatoryjnie. Czyli
    ma pelne prawo nie prowadzic.
    Moze ujme to inaczej - generalnie nie prowadzi, choc w wyjatkowych
    sytuacjach moze sprzedaz, gdyz "sprzedaż biletow przez kierującego pojazdem
    jest jedynie rozszerzeniem stacjonarnej sieci sprzedazy biletow".

    > Podejmuję się przed sądem bronić takiego gapowicza i
    > podejrzewam, że miałbym sporą szansę na wygranie.

    A ja w to szczerze wątpię. Mógł wysiąść.

    > Tylko nie zdefiniowałeś tej wyjątkowej sytuacji. Czyż fakt, że był
    > zamknięty kiosk nie jest dla pasażera wyjątkową sytuacją?

    Na kompletnym zadupiu w srodku nocy - jest. W centrum juz nie, bo są
    całodobowe automaty z biletami.

    > Zresztą takie unormowanie prawne jest kryminogenne.

    Kryminogenne, drogi Kolego, to jest powszechnie panujące w społeczeństwie
    polskim przeswiadczenie, ze jazda na gapę nie jest niczym złym (no bo sie
    przeciez tylko przejechal), zas kontrolerzy to sępy i zlodziejaszki
    czekajace tylko na ofiarę (głównie staruszkę bo na byka sie zaden nie
    postawi). No i oczywiscie to, ze zawsze kontroler jest tym złym, a gapowicz
    dobrym.

    pdr
    Olo