    From: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bilet miesięczny bez wpisanego numerka - ważny?
    Date: Tue, 3 Feb 2004 17:18:00 -0600
    <bvo1tu$jc8$1@nemesis.news.tpi.pl> <4...@n...vogel.pl>
    <bvom0h$99c$1@inews.gazeta.pl> <bvoo5o$f6r$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <bvor7r$4lb$1@news.onet.pl> <bvorv6$8lb$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <bvosc6$is8$1@news.onet.pl> <bvot27$1m0$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <bvotad$i1p$1@news.onet.pl> <bvoub2$fb3$1@topaz.icpnet.pl>
    <bvov7h$s70$1@nemesis.news.tpi.pl> <bvp0bn$hla$1@topaz.icpnet.pl>
    <bvp2n6$jvv$1@news.onet.pl> <bvp3o7$fbf$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <bvp4i5$d3s$1@inews.gazeta.pl> <bvp59j$n7f$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <bvp659$jo0$1@inews.gazeta.pl> <bvp6qc$418$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <1...@n...mm.pl> <bvp941$esp$1@atlantis.news.tpi.pl>

    "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl> wrote in message
    news:bvp941$esp$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > 1) Bilet jest Twoją własnością w momencie wpisania na nim tego co ma być
    > wpisane - bez tego jest czyjąkolwiek własnością, a mając na uwadze
    charakter
    > biletu jest to po prostu nic niewart świstek papieru
    Nie masz racji. Co by to nie było jest np. moje. I nic nie daje ci podstawy
    do pisania po nim.
    Inna sprawa, czy ten świstek papieru będzie ważnym, czy nieważym biletem.
    Nadal jednak nie ma przepisu, który pozwalałby ci cokolwiek uzupełniać na
    bilecie miesięcznym.
    Co najwyżej na swoim własnym.

    > 2) Widać niebardzo rozumiesz o co chodzi - poprzez wypełnienie pasażerowi
    > biletu ja go własnie czynie zdatnym do uzytku, czyli robie coś dokładnie
    > przeciwnego do czynu opisanego w tym artykule.

    Nie masz do tego prawa. Bez względu na twoje dobre intencje.
    To należy do czynności osoby która jest właścicelem dokumentu.
    Jeżeli bilet nie spełnia wymogów aby był ważny masz prawo wypisać mandat.
    I tylko tyle.

    Podam ci inny, przeciwny przykład.
    Mimo, że jesteś właścicelem swojego własnego dowodu osobistego (starego),
    nie masz prawa dokonywać w nim żadnych wpisów. Mimo twoich dobrych intencji
    (np. oj, pani w urzędzie przekręciła nazwisko więc je poprawiłem)
    możesz za to nieźle beknąć.