  • 21. Data: 2008-04-26 06:24:23
    Temat: Re: Bilet - cena nominalna
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Tristan pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z piątek, 25 kwiecień 2008 23:03
    > (autor Piotr [trzykoty]
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    >
    > No jak nie? Oferuje bilet, który bez niego jest nie do dostania. Poza tym,
    > tu było pytanie o sprzedaż na bazarze, więc sprzedaje gdzie indziej.

    > No tak, rzund i parlamynt powinny zwalczać bezproduktywne praktyki
    > gospodarcze, albowiem nie można przekazać sterowania gospodarką w ręce
    > przypadkowego narodu :-P

    Popieram!
    PRECZ ZE SPEKULANTAMI!

    Uczciwy człowiek kupuje drogo sprzedaje tanio. Przecież każdy
    proletariusz to wie!

    Maddy

    ps. dostałam takiego deja-vu że z nóg zwala... Czuje się o 20 lat
    młodsza od razu!

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 22. Data: 2008-04-26 10:03:41
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Pozwolę się nie zgodzić. Konik powoduje, że bilety trafiają do bardziej
    > zainteresowanych osób

    Do których by trafiły po normalnej cenie, gdyby konik ich wcześniej nie
    wykupił...

    POzdrawiam Przemek

  • 23. Data: 2008-04-26 10:27:39
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Przemek Lipski napisał(a):
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Do których by trafiły po normalnej cenie, gdyby konik ich wcześniej nie
    > wykupił...

    Właśnie o to chodzi, że nie. Nie byłyby to te same osoby. Byłyby to
    osoby, które akurat ustawiły się pierwsze w kolejce, co nie oznacza, że
    są najbardziej zainteresowane obejrzeniem widowiska.

    Jeśli cena biletu jest ustawiona na odpowiednio wysokim poziomie,
    koników nie ma, nie ma bowiem wystarczającej ilości chętnych do zakupu
    biletów powyżej ich ceny nominalnej.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 24. Data: 2008-04-26 11:29:33
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > Właśnie o to chodzi, że nie. Nie byłyby to te same osoby. Byłyby to
    > osoby, które akurat ustawiły się pierwsze w kolejce, co nie oznacza, że są
    > najbardziej zainteresowane obejrzeniem widowiska.

    Ja myślę, że skoro ustawiły się piewrsze w kolejce, to są jednak
    zainteresowane obejrzeniem widowiska. Przy cenach dyktowanych przez koniki
    biulety dostane być może osoby nie zainteresowane zbytnio widowiskiem, ale
    zainsteresowane lansowaniem sięuczestnictwem w imprezie i które mają na to
    pieniądze. Osoby naprawdę zainteresowane, ale bez duzych zasobów gotówki
    będą musiały obejść się smakiem.
    Są artyści którym zwisa kto przyjdzie na ich przedstawienie byle zapłacił,
    ale są tez Artyści którym zależy, by to co robia trafiało do ludzi, którzy
    to rozumieją i są tym zainteresowani. Koniki mogą działać na szkodę tych
    drugich...

    Pozdrawiam Przemek

  • 25. Data: 2008-04-26 11:35:46
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 26 kwiecień 2008 13:29
    (autor Przemek Lipski
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fuv3ph$9g0$1@news.onet.pl>):

    > Ja myślę, że skoro ustawiły się piewrsze w kolejce, to są jednak
    > zainteresowane obejrzeniem widowiska.

    Może mieszkają obok albo są bezrobotne i mają masę czasu na łażenie po
    kolejkach.

    > Są artyści którym zwisa kto przyjdzie na ich przedstawienie byle zapłacił,
    > ale są tez Artyści którym zależy, by to co robia trafiało do ludzi, którzy
    > to rozumieją i są tym zainteresowani.

    ... i dlatego nie chcą, żeby jakiś menel z piwem przylazł tylko temu, że
    dostał za 5zł bilet jak się nudził i stał pod budką.

    > Koniki mogą działać na szkodę tych
    > drugich...

    Spekulanty przebrzydłe.....

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 26. Data: 2008-04-26 12:16:34
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > ... i dlatego nie chcą, żeby jakiś menel z piwem przylazł tylko temu, że
    > dostał za 5zł bilet jak się nudził i stał pod budką.

    Nie kupi za 5 zł biletu, bo dwa piwa ma za to, a w Netto to nawet 4-5 piw...

    Pozdro Przemek

  • 27. Data: 2008-04-26 20:20:05
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Przemek Lipski napisał(a):
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ja myślę, że skoro ustawiły się piewrsze w kolejce, to są jednak
    > zainteresowane obejrzeniem widowiska. Przy cenach dyktowanych przez koniki

    Jest to oczywiście nieprawda, a na dowód mogę podać przykład z życia
    wzięty:

    Jakiś czas temu słynny magik Dawid Copperfield przyjechał na występ do
    Polski. Z czystej ciekawości chciałem obejrzeć ten spektakl. Jednak
    osobiście nie przepadam za tym showmanem, jednak - myślałem sobie -
    jeśli bilety będą niedrogie (np. 50zł), to poszedłbym.

    Okazało się jednak, że za bilet musiałbym zapłacić ponad 200zł.
    Zrezygnowałem.

    Zatem: zbyt niska cena biletu powoduje, że na widowisko idą osoby,
    którym niekoniecznie zależy na tym.

    Wyższa cena biletu powoduje, że trafiają one do osób bardziej
    zainteresowanych.

  • 28. Data: 2008-04-28 07:03:24
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 25 Apr 2008 18:58:38 +0200, Piotr [trzykoty] napisał(a):

    > Tak podchodząc to można się nawet przyczepić słowa "w celu", a więc
    > konieczności udowodnienia tego, że kupując je wiedział, że chce odsprzedać z
    > zyskiem.

    Tam jest słówko "lub". A więc mamy "nabycie w celu..." lub "sprzedaż z
    zyskiem".

  • 29. Data: 2008-04-28 22:30:11
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Liwiusz wrote:
    [...]
    > Zatem: zbyt niska cena biletu powoduje, że na widowisko idą osoby,
    > którym niekoniecznie zależy na tym.
    >
    > Wyższa cena biletu powoduje, że trafiają one do osób bardziej
    > zainteresowanych.

    Ale weź pod uwagę, że organizator koncertu/imprezy/czegośtam może być
    zainteresowany dotarciem do tych mniej zainteresowanych (przy założeniu że
    zainteresowanie mierzy się możliwościami płatniczymi).

    Tak jak reklama ma swój target, tak i koncert (który jest często swojego
    rodzaju reklamą - np. płyty) też ma swój.

    p. m.

  • 30. Data: 2008-04-29 06:01:32
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał

> [...]
    >
    > Tak jak reklama ma swój target, tak i koncert (który jest często swojego
    > rodzaju reklamą - np. płyty) też ma swój.

    To może zorganizować imprezę zamkniętą np. z zaproszeniami imiennymi
    dystrybuowanymi w określonym środowisku lub według określonego klucza.