  • 1. Data: 2008-04-22 11:54:57
    Temat: Zanizona wycena wartości nieruchomosci
    Od: "Marcin D" <j...@g...pl>

    Jak mogę zaskarzyć wycenę wartości wywłaszczanej nieruchomosci wykonane
    przez biegłego na wniosek gminy? Wycena jest kuriozalnie niska, wynosi ok.
    25-35% cen osiaganych w tym rejonie (oceniam na podstawie rozmów z dwoma
    agentami posrednictwa nieruchomosci)
    Inna sprawa - czy ktos wie ile kosztuje taka wycena? (moze warto by
    prywatnie zlecic jedną albo i więcej wycen u innych rzeczoznawców?)
    Czy gmina ma obowiązek przedstawic mi pełną wycenę, tzn cały tekst w którym
    rzeczoznawca opisuje jak wyliczył wartość działki - czy moge sie tego tekstu
    domagac od gminy i na jakiej podstawie?

  • 2. Data: 2008-04-22 16:28:27
    Temat: Re: Zanizona wycena wartości nieruchomosci
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    A wyceniał rzeczoznawca z "listy" (Min. Infrastruktury, dawniej Budownictwa)?
    Jest komisja odpowiedzialnośc rzeczoznawców majatkowych jakby co.
    W miescie wycena ok 400 zł za mieszkanie.
    IMHO masz prawo zapoznać się z dokumentem na postawie przepisów o dostepie do
    informacji publicznej, poza tym dodatkowo
    wydajesz się być strona postepowania.
    Treść wyceny - jeżeli jest to tzw. operat szacunkowy - podlega natomiast ochronie
    przez prawo autorskie, ale to zupełnie
    inna sprawa.
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2008-04-25 11:09:28
    Od: l...@i...eu

> [...]
    > 25-35% cen osiaganych w tym rejonie (oceniam na podstawie rozmów z dwoma

    Analizowałeś operat? Agenci i pośrednicy nie są rzeczoznawcami i mają prawa do
    sporządzania operatów, więc nie sugerował bym się ich wypowiedziami.

    > rzeczoznawca opisuje jak wyliczył wartość działki - czy moge sie tego tekstu
    > domagac od gminy i na jakiej podstawie?

    Myślę, że jak najbardziej masz prawo zapoznać się z operatem jeśli dotyczy to
    Twojej (wywłaszczanej) nieruchomości.

    /