    From: cef <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Biegły z łodzi
    Date: Sun, 4 Feb 2024 14:45:53 +0100

    W dniu 2024-02-04 o 14:26, Shrek pisze:

    > No z grubsza... To teraz mam już etatowo odwalać robotę państwa?

    Trzeba dopilnować jak nie idzie normalnie.

    > Mylisz się - te służby (prokuratura) to właśnie takich biegłych powołują
    > - działają wspólnie i w porozumieniu.

    Jakiś sposób na przerwanie tego porozumienia być musi, bo to jednak
    patologia jest.

    > Jeszcze raz - prokuratura ma w tym sprawstwo kierownicze. A ja jestem za
    > cieki bolek żeby walczyć z całym aparatem (nie)sprawiedliwości.

    > Przecież wiadomo czemu nie siedzi. I czemu nie siedzą policjanci którzy
    > dzięki tym opiniom uniknęli pierdla.

    Ale wiesz, że pismaki więcej mogą.

    > A co do Stachowiaka i tych co twierdzą że policja odpaliła patusa - on
    > zginął bo go z kimś pomylili. Rozumiesz - policja zawinęła przypadkowego
    > człowieka bo był do kogoś podobny a potem zabili go w kiblu. A państwo
    > żeby obronić policjantów powołuje "kontrowersyjnego" biegłego, który ma
    > zarzuty że robi przekręty na opiniach w swoim zakładzie i lecąc w chuja
    > mówi że wszystko dobrze było tylko panowie kulsony nieco przekroczyły
    > uprawnienia.

    Patologie tego typu w służbach zawsze będą, bo takie jednostki tam do
    słuzby trafiają. Ważne jest czy się z tym jakoś walczy czy idzie w
    maskowanie.
    Patrz, że nawet innych głośnych spraw też prawidłowo domknąć się nie dało,
    bo albo biegły albo jakieś proceduralne kwestie (nawet Przemyka nie
    domkneli po tylu latach i chęciach) więc tendencja jest, żeby rozmyć
    odpowiedzialność, bo policja nie może być z gruntu zła...

    Nie mam pomysłu jak to uzdrowić.