  • 1. Data: 2003-01-21 19:11:00
    Temat: Bezprawne urzycie pieczątki
    Od: "JarekT" <t...@w...pl>

    Witam
    Jakie przestępstwo (?) popełnia osoba używająca bezprawnie osobistej
    pieczątki na dokumencie urzędowym i co za to grozi?

    Sytuacja:
    Pracownik firmy państwowej (budżetówka) wygrywa konkurs na stanowisko
    dyrektora, które obejmuje 1 marca (ale wie o tym sporo wcześniej, po
    zatwierdzeniu wyników konkursu i wyrabia sobie imienną pieczątkę).
    Już po objęciu obowiązków (np. 14 kwietnia) wystawia wewnętrzny dokument
    (mianowanie na stanowisko) antydatując go na dzień przed (!) 1 marca (np. 27
    lutego) i sygnując imienną pieczątką dyrektora. Następnie przedstawia go
    pracownikowi do podpisu.
    Wg mnie nie może używać pieczęci dyrektora, którym został 1 marca, na piśmie
    z 27 lutego (poprzednik kończył kadencję z końcem lutego), abstrahując od
    antydatowania (pracownik podpisze dokument z datą otrzymania).
    Bardzo proszę o komentarz ze wskazaniem naruszonych przepisów. Dla mnie to w
    ogóle jest przestępstwo.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2003-01-21 19:16:31
    Temat: Re: Bezprawne urzycie pieczątki
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "JarekT" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Jakie przestępstwo (?) popełnia osoba używająca bezprawnie osobistej
    > pieczątki na dokumencie urzędowym i co za to grozi?

    <ciah>

    Albo inaczej. Czy zabronione jest antydatowanie??Jeśli nie to wsio OK.

    Leszek

    GG 1631219
    "Psy szczekają, karawana jedzie dalej"

  • 3. Data: 2003-01-21 19:46:55
    Od: "detektyw" <a...@p...gazeta.pl>

    użycie pisze sie przez "ż"
    Tak z innej beczki ;)))

  • 4. Data: 2003-01-21 19:59:10
    Od: "JarekT" <t...@w...pl>

    > użycie pisze sie przez "ż"
    Fakt. Sorki. W treści postu jest już chyba dobrze?
    Gratuluję czujności i dzieki za odpowiedź.

    Jarek

  • 5. Data: 2003-01-21 20:01:17
    Od: "JarekT" <t...@w...pl>

    > Albo inaczej. Czy zabronione jest antydatowanie??Jeśli nie to wsio OK.
    Antydatowanie jest IMHO fałszowaniem dokumentu.
    Ale o to mniejsza.
    Ja pytam o użycie pieczęci dyrektora przed objęciem stanowiska.

    Jarek

  • 6. Data: 2003-01-21 20:13:46
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Ja pytam o użycie pieczęci dyrektora przed objęciem stanowiska.

    Ktoś z nas ma problem z logicznym myśleniem
    Ja w Twoim poście widzę że pieczęci użył PO objęciu stanowiska.Na dokumencie
    ze wsteczną datą.KPW?

    I ponawiam pytanie czy sporządzenie dokumentu opatrzonego wsteczną datą jest
    sprzeczne z prawem.Wydaje mi się że poza jakimiś wyjątkam
    Leszek

    GG 1631219
    "Psy szczekają, karawana jedzie dalej"
    i nie.

  • 7. Data: 2003-01-21 20:48:11
    Od: "eLaIs" <e...@p...fm>

    > Witam
    > Jakie przestępstwo (?) popełnia osoba używająca bezprawnie osobistej
    > pieczątki na dokumencie urzędowym i co za to grozi?

    *wedlug mnie to typowe przestepstwo dotyczace falszowania dokumentow ,wydaje
    mi sie ze bedzie to art.270 KK ,poniewaz osoba ktora podpisala dokument
    zrobila to de facto bez wiedzy osoby "z pieczatki".
    eLaIs

  • 8. Data: 2003-01-21 21:24:10
    Temat: Odp: Bezprawne urzycie pieczątki
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik detektyw <a...@p...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b0k83t$390$...@n...gazeta.pl...
    > użycie pisze sie przez "ż"
    > Tak z innej beczki ;)))

    Panie prokurator czy się myle? w jakimś poście właśnie tak napisałeś to
    proponuje jako prokuratorowi wypowiedzieć się w tej kwestii jak w temacie
    będzie bardziej pomocne w wątku niż poprawianie błedów , to zostawmy
    polonistom - co Pan myśli o propozycji?

    Sandra

  • 9. Data: 2003-01-21 22:12:23
    Od: "Mrls" <m...@p...onet.pl>

    Jeśli ta pieczątka którą wyrobił była z imieniem nazwiskiem wcześniejszego
    dyrektora lub takową się posługiwał czy posługuje, to jest to faktycznie
    fałszerstwo.
    Innych się nie używa (np. z określeniem samego stanowiska służbowego)
    W przypadku jednak tego dokumentu wystawiającym jest osoba pod nim
    podpisana, która powinna sprawdzać każdy podsuwany jej dokument, ponieważ
    działa na podstawie pełnomocnictwa(upoważnienia) udzielonego jej przez
    konkretną osobę - dyrektora z imienia i nazwiska. Z dniem odwołania czy
    ustąpienia poprzednika pełnomocnictwo (upoważnienie) wygasa, stąd nie ma ona
    nawet prawa do podpisania takiego dokumentu

  • 10. Data: 2003-01-21 22:45:16
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

    Użytkownik "eLaIs" <e...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > mi sie ze bedzie to art.270 KK ,poniewaz osoba ktora podpisala dokument
    > zrobila to de facto bez wiedzy osoby "z pieczatki".

    Tu raczej on był osobą "z pieczątki",
    więc art. 271 § 1 lub 3 kk.