  • 1. Data: 2003-01-21 18:20:34
    Temat: czy można odsprzedać program ?
    Od: "Bringer_of_Light" <f...@p...onet.pl>

    witam
    mam pytanie czy można odsprzedać używany system 98 se.
    kupiłem go jako oem z częsciami komputerowymi . teraz obecnie używam win
    2000

    czy taka sprzedaż jest możliwa i z punktu prawnego dozwolona ?

    dziękuję

  • 2. Data: 2003-01-21 18:27:29
    Temat: Re: czy można odsprzedać program ?
    Od: "Bringer_of_Light" <f...@p...onet.pl>

    wyczytałem na stronie microsoftu
    http://www.microsoft.com/poland/piratnie/faq_1.htm

    że
    1.18.
    Czy jest legalne sprzedanie oprogramowania, które uprzednio kupiłem i
    użytkowałem?

    Tak, o ile są przestrzegane zawarte w umowie licencyjnej
    warunki przeniesienia praw z tytułu licencji. Zabronione jest wypożyczanie
    lub wydzierżawianie programów, natomiast dozwolone jest trwałe przeniesienie
    praw z umowy licencyjnej na osobę trzecią, o ile osobie takiej zostaną
    wydane wszystkie kopie programu, podręcznik użytkownika i inne materiały, a
    także oryginał umowy licencyjnej (o ile taki istnieje) i Certyfikat
    Autentyczności (COA). Aby przeniesienie było skuteczne, cesjonariusz (nowy
    licencjobiorca) musi wyrazić zgodę na wszystkie warunki umowy licencyjnej.
    Każde przeniesienie praw z licencji musi uwzględniać także przekazanie
    ostatniego uaktualnienia (update) oraz wszelkich poprzednich wersji
    programu.

    Przed wydaniem oprogramowania jego dotychczasowy właściciel powinien
    usunąć jego wszystkie kopie ze swojego komputera, a także z komputera
    domowego lub przenośnego w przypadkach, gdy dozwolone było wykonanie "kopii
    dodatkowej".

    Chcąc przekazać oprogramowanie zakupione i licencjonowane w pakiecie
    obejmującym kilka programów, należy przekazać nowemu licencjobiorcy kopie
    wszystkich programów objętych licencją zbiorową. Pakiety licencyjne
    Microsoft nie mogą być dzielone, nawet w wyniku przeniesienia praw z
    licencji.

  • 3. Data: 2003-01-21 18:39:54
    Temat: Re: czy mozna odsprzedaz program ?
    Od: "Mongooes" <m...@a...waw.pl>

    z tego co pamietam temat byl kiedys omawiany i wyniakalo z niego ze
    musialbys z tym systemem odsprzedac jedna czesc z tego kompa do ktorego
    dostales winsowsa

    Mongooes

  • 4. Data: 2003-01-21 18:51:06
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 21 Jan 2003 19:20:34 +0100, "Bringer_of_Light"
    <f...@p...onet.pl> zakodował:

    >mam pytanie czy można odsprzedać używany system 98 se.
    >kupiłem go jako oem z częsciami komputerowymi . teraz obecnie używam win
    >2000

    Poczytaj archiwum - temat niejednokrotnie wałkowany.
    BTW. Nie kupiłeś programu - MS go nikomu nie sprzedał i nie sądzę,
    żeby kiedykolwiek to zrobił ;)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2003-01-21 20:36:16
    Od: "[sis]" <s...@u...board.usun.pl>

> [...]
    > 2000
    > czy taka sprzedaż jest możliwa i z punktu prawnego dozwolona ?

    oczywiscie. i nie musisz dodawac, jak to napisal jeden z przedmowcow,
    'jednej czesci ze starego komputera'

    pozdrawiam,
    Kamil
    --
    kiss me! i'm polish // http://board.pl/?show=oem12

  • 6. Data: 2003-01-21 22:21:10
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Bringer_of_Light wrote:
    > czy taka sprzedaż jest możliwa i z punktu prawnego dozwolona ?

    Oczywiście!
    Polecam przeglądnięcie archiwum bo dyskusje na ten temat pojawiają
    się tu non stop i ciągną wiele wątków przez anonimowych trolli mących
    ludziom w głowach.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 7. Data: 2003-01-21 22:21:58
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Kaizen wrote:
    > Poczytaj archiwum - temat niejednokrotnie wałkowany.
    > BTW. Nie kupiłeś programu - MS go nikomu nie sprzedał i nie sądzę,
    > żeby kiedykolwiek to zrobił ;)

    Ale kupił EGZEMPLARZ programu. Nie mieszaj ludziom w głowach.

    zdegustowany
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 8. Data: 2003-01-21 23:27:51
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    Bringer_of_Light wrote:
> [...]
    >2000
    >
    >czy taka sprzedaż jest możliwa i z punktu prawnego dozwolona ?

    Temat ten zawsze wywołuje tu zażartą dyskusję ;)
    Proponuję nie polegać w takich sprawach jedynie na opiniach
    wyrażanych na newsach, szczególnie pochodzących od osób
    które nie potrafią dyskutować bez obrażania innych grupowiczów,
    lecz po prostu zadzwonić do BSA i spytać.

    tel. +48 (22) 434 34 34 infolinia antypiracka
    +48 (22) 608 70 84 prawnik

    Informacje MS i dystrybutorów na temat OEM:
    http://www.balta.pl/programy/index.php3?show=pytania
    http://www.microsoft.com/poland/piratnie/wnetrze.pdf

    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 9. Data: 2003-01-23 22:48:05
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Elita.pl napisał:

    >Ale kupił EGZEMPLARZ programu. Nie mieszaj ludziom w głowach.

    Nie, kupił egzemplarz nośnika oraz prawo do używania na określonych
    warunkach, więc nie może niestety tego odsprzedać.
    Nie mieszaj ludziom w głowach.

    zdegustowany

    Tristan

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 10. Data: 2003-01-23 22:49:14
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Bringer_of_Light napisał:

> [...]
    >2000
    >
    >czy taka sprzedaż jest możliwa i z punktu prawnego dozwolona ?

    Oczywiście, że *nie*!