eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBezprawne przekazanie danych osobowych - wpis do BIKu - moę zażądać odszkodowania? (długie) › Re: Bezprawne przekazanie danych osobowych - wpis do BIKu - moę zażądać odszkodowania? (długie)
    From: "Marcin Nadolczak" <m...@w...uk>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bezprawne przekazanie danych osobowych - wpis do BIKu - moę zażądać
    odszkodowania? (długie)
    Date: Tue, 30 Mar 2004 08:59:31 +0200

    news:c4a29h$rc3$15@news.onet.pl...
    > Za wysłanie danych do BIK odpowiada może i określona osoba, pewna ta która
    > zgłoszenie podpisała. Ale już inna wprowadza dane do systemu, jeszcze inna
    > nadzoruje system, a jeszcze inna napisała ten program. Każda z nich ponosi
    > jakąś tam cząstkową odpowiedzialność, ale umyślności żadnej nie
    > dowiedziesz.

    A czy tutaj nie ma zastosowania drugi punkt 51 paragrafu Ustawy o Ochronie
    Danych Osobowych?

    1. Kto administrując zbiorem danych lub będąc obowiązany do ochrony danych
    osobowych udostępnia je lub umożliwia dostęp do nich osobom nieupoważnionym,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2.

    2. Jeżeli sprawca działa nieumyślnie, podlega grzywnie, karze ograniczenia
    wolności albo pozbawienia wolności do roku.

    [POZ] Marcin "Pigas" Nadolczak
    Pisząc do mnie na prv zmień UK na PL
    GG # 1403014 <= => gsm 502481155