    From: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bezprawie wobec osob pod wplywem alkoholu
    Date: Fri, 14 May 2004 12:54:40 +0200

    Użytkownik K. napisał:
    > Witam !

    Dzień dobry (WItam również wszystich - pierwszy odzew na grupie)

    > Zostalem (wraz z kolega)
    > zatrzymany bedac pod wplywem alkoholu na ulicy wracajac ze sklepu do domu.

    Zdarza się ... ;(

    > Do tego podczas przesluchania przypadkiem widzialem zdjecia z
    > kamery i wyraznie widac ze butelka musiala upasc z niewielkiej wysokosci bez
    > uzycia sily bo nie rozpadla sie po calym chodniku, do tego byla plama po
    > piwnie.

    Niestety nic to nie wnosi ...

    > Logicznie myslac po co mialbym rozbijac piwo ktore pilem - paranoja.

    Tu nie ma miejsca na logikę ...

    > Czy taka sytuacja wyslania patrolu ktory przyjezdza dopiero po kilku
    > minutach i zatrzymuje nas w innym miejscu jest zlapaniem "na goracym
    > uczynku"???

    Tak ... SM może zeznawać jak się jej podoba ... Z autopsji wiem, że
    sąd nigdy "nie daje wiary" oskarżonemu , a trzeźwym funkcjonariuszom.

    > Poniewaz bylem w stanie nietrzewym skarga na straznikow miejskich nie ma
    > sensu gdyz i tak nic nie zdzialam.

    Dokładnie.

    > Jedyna linia obrony byloby zarejstrowane
    > zatrzymanie nas przez kamery monitorujace.

    To gdy się odwołasz (zażalisz) po niekorzystnym orzeczeniu w 1
    instancji... Ale jak zdobyć taśmę, tego nie wiem ...

    > ale nie
    > zgodnego moim zdaniem traktowania podczas zatrzymania.

    Złożyłem zawiadomienie do prok.rej. na policjantów, naczelnika izby,
    pseudo "lekarza" ... Wszystko umorzone ...

    > Na izbie 3-krotnie prosilem o powiadomienie rodziny mowiac ze chcialbym
    > skorzystac z telefonu (co juz wiem ze nie ma takiego prawa) jak i ze kce
    > powiadomic najblizszych.

    Niestety ... Pomimo tego , że IW jest to aresztowanie (bez wyroku i
    bez podejrzeń o przestępstwo (Niezgodne z wieloma prawami,ale
    pracowników budżetowych trzeba jakoś na stołkach trzymać)

    > Jedyne co zrobil pielegniarz to po 3 razie
    > powiedzail ze to nie ameryka, rzucil na posadzke i przyciskajac do podlogi
    > powiedzail ze jak sie nie zamkne to mnie zalkuja pasami.

    Ciesz się ... Mi się zdrowo oberwało od tegoż faceta ...

    > I tu tez czuje sie
    > jakbym nie mial zadnych praw,

    Słuszne odczucia.

    > dal mi do zrozumienia ze i tak nie mam szans na pozytywne
    > rozpatrzenie. <CUT> napisza iz bylem pijany i
    > albo bylem agresywny i nie podalem numeru albo belkotalem i nie mogli sie ze
    > mna porozumiec.

    Dokładnie ... a ty byłeś nietrzeźwy ... Zależy ile jeszcze miałeś na
    izbie podczas badania ... i ile czasu upłynęło od zatrzymania ... Ja
    mając 0,57 pół godziny po zatrzymaniu wywalczyłem (w sprawie jazdy na
    rowerze po piwie) u biegłych lekarzy opinię, że (na izbie 2 dmuchania,
    jedno 0,53 drugie 0,57) tendencja wzrostowa 0,03 na 2 minuty daje
    uzasadnione podejrzenie , że w momencie zatrzymania miałem (15 cykli 2
    minutowych , czyli 0,53 - 0,45 ~ 0,20) mniej alkoholu, przez co czyn
    popełniłem w stawce WYKROCZENIOWEJ a nie PRZESTĘPCZEJ ... To może być
    jakieś rozwiązanie , jeśli miałeś 2 dmuchania ... Wtedy można by
    walczyć o to, by stwierdzić, że zatrzymali cie na izbie bezprawnie ...
    Czyli trzeźwego ... Sprawdź to ...

    > Jak szukac w takich sytuacjach sprawiedliwosci.

    Generalnie się nie da, jeśli np nie miałeś tyle szczęścia co ja w
    przypadku wyżej ...

    > Czy osoba pod wplywem alkoholu nie ma zadnych praw??
    > Czy istnieje mozliwosc domagania
    > sie w takiej sytuacji zadoscuczynienia np zwrotu kosztow jakie ponioslem
    > przebywajac w izbie?? Czy jedynie w takiej sytuacji moze zostac ukarany
    > pracownik izby(choc to malo prawdopodobne)??

    Niestety nie ;( ... Chyba , że jakiś trybunał praw czowieka - Areszt
    bez wyroku ...

    Stasio Podróżnik
    e-mail: http://www.kopernet.eu.org/~promilek/e-mail.jpg
    WWW (co? gdzie? w Przemyślu): http://www.przemysl-przemysl.prv.pl