  • From: "Alek" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bardzo proszę - o pilną pomoc !
    Date: Mon, 5 Aug 2002 13:15:11 +0200

    Użytkownik Boguslaw Szostak <b...@u...agh.edu.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ailie8$g5t$...@g...uci.agh.edu.pl...
    > go
    > BEZPOŚREDNIEGO,
    >
    > Noo ja mysle, ze to jest proba zastraszenia "grozba karalna".

    Nie sądzę. Jest to tylko zapowiedź wizyty (wszak wizyta niezapowiedziana
    byłaby czymś niestosownym) windykatora, który na miejscu ma zapoznać się za
    stanem sprawy i podjąć negocjacje z dłużnikiem. W każdym razie nie
    udowodnisz, że autor listu miał na myśli cokolwiek innego. Zresztą taki
    windykator nie ma prawa zrobić nic ponadto. A klient może go w ogóle nie
    wpuścić. Gorzej, gdyby ktoś siłą wpakował się do mieszkania i zaczął sprzęty
    wynosić - to byłaby napaść i rabunek.
    A tak w ogóle podejrzewam, że ta "firma inkaso' to jakaś niepoważna firemka
    typu 'szwagier z teściem', która za parę groszy (nie stać ich na list
    polecony) uprawia 'strachy na lachy' licząc na to, że klient spęka i
    zapłaci.