  • Data: 2021-03-05 19:59:14
    Temat: Re: Bandycki napad straży miejskiej.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 05.03.2021 o 19:16, J.F. pisze:

    > Ten film spod sklepu ...

    Co on Twoim zdaniem przedstawia?

    > Ale obowiazku nie ma, wiec to juz problem policji, zeby sobie
    > zorganizowala jakis sposob szybkiej weryfikacji :-P

    Oczywiście. tylko, że jak gość w trakcie legitymowania próbuje uciec, no
    to już ważniejszym jest zapobieżenie ucieczce.

    > No nie "1. Policjanci wykonując czynności, o których mowa w art. 14,
    > mają prawo:"

    Czemu dalej nie zacytowałeś? Bo dalej wymieniono wszystkie możliwości i
    w zasadzie trudno sobie wyobrazić legitymowanie poza tym katalogiem?
    Jeśli chcesz konstruktywnie dyskutować, to nie próbuj fałszować
    rzeczywistości.

    > A nie tak zawsze.

    A w praktyce?

    > hm ... a jesli proba legitymowania byla bezprawna ?

    Po pierwsze ona nigdy nie jest bezprawna. po za tym, jeśli nawet by
    była, to nadal odmowa podania danych jest wykroczeniem. Czy widzisz
    gdzieś kontratyp, na zasadzie, "Nie popełnia wykroczenia, kto odmawia
    podania swoich danych personalnych z powodu uważania, ze legitymowanie
    jest bezbarwne"? Bo bezprawność, to ostatecznie by mógł sąd stwierdzić,
    więc trudno w chwili legitymowania o tym dyskutować.

    > Na szczescie czasem tam jednak kogos wyrzucaja z policji, choc
    > zupelnie nie rozumiem dlaczego - za taki katalog przestepstw to sie
    > nalezu odsiadka co najmniej na tydzien, jak sad bedzie laskawy :-P

    Za jaki katalog?

    > Za prawdziwe mordobicie, to dluzsza odsiadka sie nalezy :-P

    Zdecydowanie. Przy czym o ile istnieje kontratyp wyłączający bezprawność
    "dania po pysku" przez funkcjonariusza, to przeciwny nie.

    > Czy moze, skoro sam zaczal od przekroczenia uprawnien ? :-P

    Oczywiście, że może, bo tę ewentualną bezprawność musi sąd stwierdzić, a
    tego nie masz na miejscu.

    > A wolno tak za samo uciekanie zastrzelic ?

    Zajrzyj do ustawy. Ona ma kilkadziesiąt artykułów, ale Ciebie jeden
    akapit powinien zainteresować.

    > Efekt jednak jakby taki ...

    Mądrzy ludzie rozumieją ten kretynizm. Nie wiem, na ile ma znaczenie to,
    co sądzą idioci. Po za tym powoli władza dojrzewa do rozliczania
    dziennikarzy za wypisywanie głupot.

    --
    Robert Tomasik