  • Data: 2024-01-08 16:31:59
    Temat: Re: Banda prawnicza w akcji
    Od: Akarm <A...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08.01.2024 o 16:02, _Master_ pisze:

    > wytłumacz jaka jest podstawa zawężenia prawa łaski
    > do prawomocnie skazanych skoro w prawie nikt tego nie napisał.

    Ułaskawienie nie jest uniewinnieniem.
    1. W żaden sposób nie da się ułaskawić niewinnego.
    2. Nie da się również uniewinnić winnego.
    3. Nie da się też ułaskawić kogoś na zapas, przypuszczając że może wyjść
    na jaw jego przestępcza działalność.

    Czym jest prawo łaski? Tym że głowa państwa może okazać łaskę.
    Łaskę można okazać tylko osobie winnej. Akt łaski może uwolnić od kary,
    lub jej części, ale przestępca nadal pozostaje skazanym przestępcą, nie
    jest uniewinniony.

    A że przestępca nie może (m. in.) być posłem, to Kamiński i Wąsik po
    prawomocnym wyroku skazującym utracili mandaty poselskie. Marszałek
    Sejmu nic im nie odbierał, jego obowiązkiem jest tylko podanie do
    publicznej wiadomości faktu utraty mandatów poselskich przez przestępców.

    > Nie ważne

    Polskojęzyczni tego mogą nie zrozumieć. Słabo was szkolą.
    Polak z daleka widzi błąd.

    > czy przeoczył czy zrobił to specjalnie... Kalisz z
    > Kwaśniewskim tego nie DOPISALI do Konstytucji.

    Polak po prostu zna znaczenie słów.

    > A wszystkie mejstrimy nadal twierdzą że te osoby BEZCZELNIE NADUŻYWAŁY
    > UPRAWNIEŃ

    Mnie g... obchodzi, co różne takie donoszą...
    Jest przestępstwo, jest przestępca jest wina, jest kara.
    Wszystko na ten temat.

    Ooo!
    Właśnie podali, że jest nakaz doprowadzenia do więzienia dla dwóch wyżej
    wymienionych skazanych przestępców.

    --
    -
    Akarm