  • Data: 2003-09-26 18:56:25
    Temat: Re: do prokuratora z nimi!
    Od: Rena <n...@s...please> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Fonfara napisał:
    > Poza tym jak już ktoś na grupie zauważył niebagatelną rolę odgrywa prawo
    > korporacyjne czyli osławiony Kodeks Etyki Lekarskiej. Nie wiem jak reguluje
    > tę kwestię.

    Nowy ujednolicony roboczy tekst kodeksu z VII zjazdu Lekarzy
    o którym ostatnio było tak głośno dostępny na stronie Naczelnej
    Izby Lekarskiej
    http://www.nil.org.pl/doc/42/KEL%20-%20roboczy%20uje
    dnolicony%20tekst%20na%20VII%20KZL.pdf

    Art. 15. p 3 i 4
    3.Wszczęcie postępowania diagnostycznego, leczniczego i zapobiegawczego
    bez zgody pacjenta może być dopuszczone tylko wyjątkowo w szczególnych
    przypadkach zagrożenia życia lub zdrowia pacjenta lub innych osób.

    4.Badanie bez wymaganej zgody pacjenta lekarz może przeprowadzić również
    na zlecenie organu lub instytucji upoważnionej do tego z mocy prawa, o
    ile nie stwarza ono nadmiernego ryzyka zdrowotnego dla pacjenta.

    Art. 26.
    Nie jest naruszeniem tajemnicy lekarskiej, jeśli po przeprowadzeniu
    badania lekarskiego na zlecenie upoważnionego z mocy prawa organu wynik
    badania zostanie przekazany zleceniodawcy; nieodzownym warunkiem jest
    jednak, aby lekarz przed rozpoczęciem badania poinformował o tym osobę,
    która ma być zbadana. Wszelkie informacje, które nie są konieczne dla
    uzasadnienia wniosków wynikających z badania, powinny być nadal objęte
    tajemnicą lekarską.

    Pozdrowiam
    Renata Pająk