eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoArt 78.4 Prawa o ruchu drogowym - obowiązek właściciela pojazdu › Re: Art 78.4 Prawa o ruchu drogowym - obowiązek właściciela pojazdu
    From: witek <w...@i...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Art 78.4 Prawa o ruchu drogowym - obowiązek właściciela pojazdu
    Date: Mon, 04 Feb 2013 11:16:53 -0600

    Polakko wrote:
    > Art 78.4 Prawa o ruchu drogowym
    >
    > "Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie
    > UPRAWNIONEGO organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w
    > oznaczonym czasie,
    > chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy przez nieznaną osobę,
    > czemu nie mógł zapobiec"
    >
    > Wiemy już, ze ITD nie ma prawa dochodzić, komu powierzono auto. Nie o to
    > chodzi....
    >
    > Jak rozumiemy określenie osoba, której powierzono auto....
    > Jaką wiedze trzeba posiadać zgodnie z literą prawa o osobie, której
> [...]

    Dane mają być na tyle precyzyjne, aby dało się na ich podstawie
    wskazać palcem konkretną osobę.
    Od " to ten pan co stoi tam pod ścianą w czerwonej kurtce" poprzez
    "a no ten Wojtek spod lasa"
    aż do konkretnych danych imie, nazwisko adres.

    jesli jest to osoba, którą znasz z widzenia, spotykasz od czasu do
    czasu, to spokojnie imie nazwisko i adres wystarcza.

    jesli dajesz samochod obcej osobie, ktora widzisz po raz pierwszy i
    przewidujesz ze wiecej nie zobaczysz, to po prostu spisz dane z dowodu.