eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoArt 78.4 Prawa o ruchu drogowym - obowiązek właściciela pojazdu › Art 78.4 Prawa o ruchu drogowym - obowiązek właściciela pojazdu
  • Data: 2013-02-04 18:07:14
    Temat: Art 78.4 Prawa o ruchu drogowym - obowiązek właściciela pojazdu
    Od: "Polakko" <w...@b...o_n_e.t.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Art 78.4 Prawa o ruchu drogowym

    "Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie
    UPRAWNIONEGO organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w
    oznaczonym czasie,
    chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy przez nieznaną osobę,
    czemu nie mógł zapobiec"

    Wiemy już, ze ITD nie ma prawa dochodzić, komu powierzono auto. Nie o to
    chodzi....

    Jak rozumiemy określenie osoba, której powierzono auto....
    Jaką wiedze trzeba posiadać zgodnie z literą prawa o osobie, której
    powierzamy pojazd, zdaje sie, nie jest to określone.

    Andrzej zwany tez Tulipanem z którym spotykam się na sali gimnastycznej
    gdzie gram w piłkę, skręciłem kostkę i akurat prowadził, powierzyłem mu
    auto.

    Czy np.

    Mój ociec Jan Kowalski, 68 lat niebieskie oczy, rozmiar buta 43,chrapie na
    lewym boku gdy śpi przy otwartym oknie, numer dowodu, pesel, itd.... on
    właśnie jechał.

    Jestem w sytuacji pierwszej i ciężko jest mi wypełnić druk

    http://minus.com/l53j6rCze0a8n

    Nie mam także prawa wymagać od w/w Andrzeja aby podał mi wszystkie dane. Na
    dodatek może podać fałszywe.....

    Jakie macie zdanie w tej sprawie?

    Pozdrawiam!