  • 11. Data: 2012-08-12 15:26:27
    Temat: Re: Art. 73. § 1 KPA
    Od: mecenas <m...@o...pl>

    W dniu 2012-08-10 23:41, 5...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:
> [...]
    > na Art. 73. § 1 KPA mam jako strona prawo do przeglądania akt sprawy,
    > sporządzania z nich notatek, kopii lub odpisów. Zastanawiam się, czy warto
    > tracić czas i fatygować się do urzędu by tam pod okiem urzędnika kartka po
    > kartce skrobać notatki. Może napisać do tego urzędu (tu UM) o przesłanie
    > (przesyłanie) mi kserokopii konkretnych, albo może wszystkich nowych,
    > pojawiających się w sprawie dokumentów. Miałbym wtedy taki newsletter i byłbym
    > stale na bieżąco ;)
    > Czy organ prowadzący postępowanie może mi na mój wniosek te dokumenty

    Dokładnie przeczytaj ten przepis. On wyraźnie mówi, że masz prawo do
    przeglądania czy sporządzania notatek i to wszystko.

  • 12. Data: 2012-08-12 17:28:11
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-08-12 15:14:16 +0200, " " <5...@W...gazeta.pl> said:

    > Art. 73.
    > § 1. W każdym stadium postępowania organ administracji publicznej obowiązany
    > jest umożliwić stronie przeglądanie akt sprawy oraz sporządzanie z nich
    > notatek i odpisów.
    > § 2. Strona może żądać uwierzytelnienia sporządzonych przez siebie odpisów z
    > akt sprawy lub wydania jej z akt sprawy uwierzytelnionych odpisów, o ile jest
    > to uzasadnione ważnym interesem strony

    ===================
    Rozdział 3
    Udostępnianie akt
    Art.73.
    § 1.Strona ma prawo wglądu w akta sprawy, sporządzania z nich notatek,
    kopii lub odpisów. Prawo to przysługuje również po zakończeniu
    postępowania.
    §1a.Czynności określone w § 1 są dokonywane w lokalu organu
    administracji publicznej w obecności pracownika tego organu.
    §2.Strona może żądać uwierzytelnienia odpisów lub kopii akt sprawy lub
    wydania jej z akt sprawy uwierzytelnionych odpisów, o ile jest to
    uzasadnione ważnym interesem strony.
    §3. W przypadku pism w formie dokumentu elektronicznego wnoszonych do
    organu administracji publicznej lub przez niego doręczanych organ może
    zapewnić stronie dostęp do nich w swoim systemie teleinformatycznym, po
    identyfikacji strony w sposób określony w przepisach ustawy z dnia 17
    lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących
    zadania publiczne.
    ===================

    Ja mam tak.
    Się zmieniło?

    --
    Bydlę

  • 13. Data: 2012-08-13 00:10:09
    Od: " " <5...@W...gazeta.pl>

    Bydlę <p...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > identyfikacji strony w sposób określony w przepisach ustawy z dnia 17
    > lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących

    Się nie zmieniło, zacytowałeś aktualniejszą wersję Art. 73 KPA.
    No dobra, więc jaki to przykładowo muszę mieć (przedstawić) ważny interes by
    móc zgodnie z §2 _żądać_ od organu prowadzącego sprawę "wydanie mi z akt
    sprawy uwierzytelnionych odpisów"?

  • 14. Data: 2012-08-13 00:14:46
    Od: " " <5...@W...gazeta.pl>

    mecenas <m...@o...pl> napisał(a):

    > Dokładnie przeczytaj ten przepis. On wyraźnie mówi, że masz prawo do
    > przeglądania czy sporządzania notatek i to wszystko.

    Chyba nie, bo §2 brzmi:
    "Strona może żądać uwierzytelnienia odpisów lub kopii akt sprawy lub
    wydania jej z akt sprawy uwierzytelnionych odpisów, o ile jest to
    uzasadnione ważnym interesem strony."
    Chodzi o fragment "wydania jej z akt sprawy uwierzytelnionych odpisów". Nie
    wiem tylko jakie to są te ważne interesy strony :(

  • 15. Data: 2012-08-14 14:53:10
    Od: " " <j...@W...gazeta.pl>

    A naprawdę potrzebny Ci UWIERZYTELNIONY odpis (opłata bodajże 6 zł za KAŻDĄ
    stronę, jeśli nawet nie 17 zł od dokumentu - może ktoś bardziej na bieżąco
    poda)?
    Nie wystarczy Ci kserokopia (bezpłatnie lub po kosztach, nie więcej niż 1-2 zł
    od strony)?
    Tak, możesz żądać od urzędu wykonania i doręczenia Ci pocztą wskazanych przez
    Ciebie stron z akt sprawy.
    Urząd może zażądać od Ciebie opłaty.

  • 16. Data: 2012-08-14 22:16:15
    Od: " " <5...@W...gazeta.pl>

    <j...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > Tak, możesz żądać od urzędu wykonania i doręczenia Ci pocztą wskazanych przez
    > Ciebie stron z akt sprawy.

    Piszę na Twój post drugi raz, bo pierwszy gdzieś wcięło :(

    Skoro piszesz, ze mogę żądać (w tym wątku jest też odpowiedź, że nie mogę), to
    co powiesz na tak sformułowane pismo do urzędu:

    "Na podstawie Art. 73 § ??? KPA, jako strona sprawy 123/ABC żądam przesłania
    pocztą na mój adres kopii wszystkich nietajnych dokumentów tej sprawy
    datowanych między 01.04.2012 a dniem dzisiejszym, oraz wszystkich znajdujących
    się w aktach opinii rzeczoznawców niezależnie od daty ich powstania."

    I co, myślisz że prześlą? W piśmie wpisałem pytajniki, bo nie wiem jaki wpisać
    nr paragrafu ;)

  • 17. Data: 2012-08-14 23:17:50
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-08-14 20:16:15 +0000, " " <5...@W...gazeta.pl> said:

    > Piszę na Twój post drugi raz, bo pierwszy gdzieś wcięło :(

    Mnie interesuje to:

    > §1a.Czynności określone w § 1 są dokonywane w lokalu organu
    > administracji publicznej w obecności pracownika tego organu.

    Bo dalsze jest o pisamch w formie elektronicznej.
    Więc IMHO nie _wszystkich_.

    --
    Bydlę