    From: Johnson <j...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Art. 138 kpk ciekawostka
    Date: Mon, 12 May 2008 21:32:36 +0200

    AmtoPm pisze:

    > Jednak oskarzony miał prawo do odbioru pisma także w ostatnim dniu (i
    > pewnie odbiera pisma w ostatnim dniu),

    To mógł odebrać, zamiast wyjeżdżać.

    > jednak w związku z wyjazdem zagranicę nie ma już możliwości odbioru pisma.

    Ale to jego problem, jak sie organizuje.
    Każdy rozsądny człowiek wiedząc że ma do odebrania pismo odbiera je
    przed wyjazdem. I nikt nie wmówi mi że jest inaczej. Nie był to wyjazd
    nagły skoro zdążył powiadomić sąd.

    > I stosownie do okoliczności informuje Sąd.

    Za późno. Dopiero o tej pory sąd ma obowiązek wysyłać pisma na nowy adres.

    > Oskarżony właściwie nie mógł nic więcej zrobić.

    Nie rozśmieszaj. Mógł odebrać pismo przed wyjazdem.

    > I dochował konieczności poinformowania Sądu na okoliczność pobytu zagranicą.

    Patrz wyżej: za późno itd..

    > Jeśli by traktować pismo za doręczone to z wszelkimi tego negatywnymi
    > konsekwencjami dla oskarżonego (np. możliwość doprowadzenia przez
    > policję), a tutaj oskarżony jest Bogu ducha winny że nie odebrał
    > pisma.

    Wina oskarżonego jest ewidentna. Nazwałbym to nieudacznym mataczeniem.

    > Moim zdaniem tutaj jest błąd w przepisach, bo trudno czynić zarzut
    > oskarżonemu z podróżowania po świecie i informowania Sądu o nowych
    > osobach do odbioru pism.

    Nie żaden błąd, tylko twoja nadinterpretacja.

    > Moim zdaniem trudno mówić o skutecznym doręczeniu w sytuacji gdy
    > oskarżony w 100% dochował wymaganiom art. 138.

    Jak pisałem. Nowy adres sąd stosuje dopiero od kiedy o nim wie.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."