  • Data: 2008-05-12 19:47:53
    Temat: Re: Art. 138 kpk ciekawostka
    Od: AmtoPm <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 12 Maj, 21:32, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > Jak pisałem. Nowy adres sąd stosuje dopiero od kiedy o nim wie.

    Z pewnością sąd może wysyłać pism dopiero na nowy adres gdy go zna.

    Jednak gdyby przyjąć Twoją interpretację, że ma miejsce skuteczne
    doręczenie to by się okazało że art. 138 jest martwy, a oskarżony
    powinien poinformować sąd terminie wyjazdu na ok. 20 dni przed
    wyjazdem...
    Jednak art. 138 o tym nie mówi, więcej artykuł mówi o konieczności
    poinformowania Sądu przez oskarżonego gdy ten już jest zagranica... -
    "przebywająca za granicą")

    Art. 138.
    Strona, a także osoba niebędąca stroną, której prawa zostały
    naruszone, przebywająca za granicą, ma obowiązek wskazać adresata dla
    doręczeń w kraju; w razie nieuczynienia tego pismo wysłane na ostatnio
    znany adres w kraju albo, jeżeli adresu tego nie ma, załączone do akt
    sprawy uważa się za doręczone.

    Poza tym powiedziałem, że wyjeżdżający powziął zamiar wyjazdu po
    zamknięciu poczty a przed jej otwarciem go już nie ma - bo jest w
    drodze zagranicę. Tu nawet nie ma znaczenia czy to nagły wyjazd i w
    jakiej sprawie.
    Czy można odmówić oskarżonemu powzięcia decyzji o wyjeździe zagranicę
    po zamknięciu poczty powiedzmy o godzinie 22.00? Jeśli tak sądzisz to
    na jakiej podstawie?