  • 1. Data: 2003-11-27 16:52:52
    Temat: Art 118 prawo aut.
    Od: "Wheelman" <w...@p...onet.pl>

    W skrocie.
    Meszczyzna byl handlarzem divx przez siec. Policja go zgarnela. Mial baze
    danych
    i Poicja wzywa teraz wszystkich z tej bazy. Byl tam rowniez moj adres ale
    dlatego ze sie kolegowalismy i zadnego interesu niegdy z nim nie zrobilem
    polegajacym an kupnei tych Cdkow. Pierwsze wezwanie dostalem jakies 8
    miesiecy temu jako swiadek. Poszedlem zlozylem zeznania. Teraz dostaje
    nastepne ze tez wzywaja mnei jako swiadka w sprawie nr (numery sprawy)
    podejz. o przestepstwo z art 118 ustep 3 ustawy o prawie autorskim. Czy ten
    paragraf 118 ust 3 to sie tyczy mnie czy tego kolesia co chanliowal ? Sadze
    ze wyjde z Policji jako oskarzony, myle sie ?

    w...@g...pl gg:4331408
    " Ave Nosferatus, Vivat Dragonys"

  • 2. Data: 2003-11-28 08:56:52
    Temat: Re: Art 118 prawo aut.
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik Wheelman napisał:

    > Teraz dostaje
    > nastepne ze tez wzywaja mnei jako swiadka w sprawie nr (numery sprawy)
    > podejz. o przestepstwo z art 118 ustep 3 ustawy o prawie autorskim.

    nie można wezwać Cię jako świadka podejrzanego o coś.
    Zerknij no czy jest tam napisane, że jesteś wzywany jako świadek?

    > Czy ten
    > paragraf 118 ust 3 to sie tyczy mnie czy tego kolesia co chanliowal ? Sadze
    > ze wyjde z Policji jako oskarzony, myle sie ?

    O ile pamiętam, jeśli policja przesłucha Cię jako świadka, a potem
    postawi Ci zarzuty, to Twoje zeznania wędrują do kosza.

  • 3. Data: 2003-11-28 12:43:39
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) marcin w wiadomości <bq72ol$ggt$1@nemesis.news.tpi.pl>
    powiedział(a) co następuje:

    > O ile pamiętam, jeśli policja przesłucha Cię jako świadka, a potem
    > postawi Ci zarzuty, to Twoje zeznania wędrują do kosza.

    Tak, ale w USA. W Polsce jest to, niestety, normalny tryb postępowania -
    organy ścigania ułatwiają sobie w ten sposób życie.

    --
    Olgierd
    Popierając bandyterkę stajesz się kanalią!

  • 4. Data: 2003-11-28 13:01:55
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik Olgierd napisał:

    > Tak, ale w USA. W Polsce jest to, niestety, normalny tryb postępowania -
    > organy ścigania ułatwiają sobie w ten sposób życie.

    czy ja wiem?
    niewiele warte takie zeznania :-)

  • 5. Data: 2003-11-28 19:44:38
    Od: "Wheelman" <w...@p...onet.pl>

    > nie można wezwać Cię jako świadka podejrzanego o coś.
    > Zerknij no czy jest tam napisane, że jesteś wzywany jako świadek?

    Pomylilem sie. Jestem wzywany jako swiadek w sprawie nr XXXXX "danej osoby"
    podejrzanego o przestepstwo z art 118 ust 3 ustawy o prawach autorskich. Czy
    li wychodzi na to ze ten handlarz jest oskarzony o to przestepstwo.

  • 6. Data: 2003-11-28 19:45:50
    Od: "Wheelman" <w...@p...onet.pl>

    > Tak, ale w USA. W Polsce jest to, niestety, normalny tryb postępowania -
    > organy ścigania ułatwiają sobie w ten sposób życie.

    Ale czy to jest zgodne z prawem ? Moge zazadac wyrzucenie moich
    wczesniejszych zeznan i zlozenie nowych ?

  • 7. Data: 2003-11-29 23:17:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ale czy to jest zgodne z prawem ? Moge zazadac wyrzucenie moich
    > wczesniejszych zeznan i zlozenie nowych ?

    Nie, możesz złożyć nowe zeznania, ale poprzedni protokół pozostanie.
    Dobrze by był, by te zeznania były mniej więcej podobne, bo jak nie, to
    grozi Ci odpowiedzialność z art. 233 kk.

  • 8. Data: 2003-11-29 23:41:53
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    Wheelman wrote:
    > Ale czy to jest zgodne z prawem ? Moge zazadac wyrzucenie moich
    > wczesniejszych zeznan i zlozenie nowych ?

    Teoretycznie w takiej sytuacji wcześniejsze zeznania (jako świadka) nie
    mają znaczenia i nie mogą być podstawą jakichkolwiek rozstrzygnięć. Ale
    w aktach zostają...

    KG

  • 9. Data: 2003-11-30 18:21:22
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    Robert Tomasik wrote:
    > Nie, możesz złożyć nowe zeznania, ale poprzedni protokół pozostanie.
    > Dobrze by był, by te zeznania były mniej więcej podobne, bo jak nie, to
    > grozi Ci odpowiedzialność z art. 233 kk.

    Ale tu chodzi o zeznania zastępowane później wyjaśnieniami. Jakoś nie
    widzę tego art.233 kk wobec tych pierwszych zeznań tylko na tej
    podstawie, że wyjaśnienia są inne.

    KG

  • 10. Data: 2003-11-30 20:29:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ale tu chodzi o zeznania zastępowane później wyjaśnieniami. Jakoś nie
    > widzę tego art.233 kk wobec tych pierwszych zeznań tylko na tej
    > podstawie, że wyjaśnienia są inne.

    A w wyjaśnieniach możesz mówić, co Ci się żywnie podoba. Z tym, że jeśli
    wyłączą materiały do osobnego prowadzenia, to wówczas w pierwszych
    materiałach może spokojnie pozostać protokół przesłuchania.