  • 1. Data: 2005-09-06 13:52:26
    Temat: Apropos wątku powyżej (MANDAT)
    Od: "Sebastian Tatol" <s...@d...pl>

    Witam,

    jako że dużo (i czasem nieprawidłowo:)) jeżdzę uzbierało mi się trochę
    mandatów.
    W zeszłym roku, miałem nadpłatę w US i ku mojemu wielkiemu zdziwieniu
    niedawno dostałem zwrot tej nadpłaty w pełnej wysokości. Uradowany
    niespodziewanym prezentem szybko go zagospodarowałem.

    Tymczasem w ostatnim tygodniu przyszły do mnie z US dwa polecone, w których
    organ egzekucyjny (Naczelnik US) wzywa dłużnika (US) aby nie wypłacał mi
    nadpłaty bez zgody organu egzekucyjnego i moją nadpłatę mu oddał - a
    podstawą są tytuły wykonawcze wystawione przez Mazowiecki Urząd Wojewódzki.
    Ja nie jestem wzywany do zapłaty, a pisma te są "do wiadomości
    zobowiązanego" czyli mojej. Jestem tez powiadomiony, iż nie wolno mi odebrac
    wierzytelności i nimi rozporządzać (co z tego, skoro mnie zawiadomili o tym
    już po odebraniu i rozporządzeniu?).

    W związku z powyższym, przyznam że jestem nieco pogubiony w tym, kto kogo do
    czego wzywa, a kto egzekwuje i od kogo. Ponieważ nie doczytałem się abym
    miał coś zrobić, nie robię nic, ale mam pytanie do Was, czy faktycznie nic
    nie powinienem robić czy jednak nie?
    Czego się teraz mogę spodziewać? - nadpłat już nie planuję mieć bo nie płacę
    dochodowego, i nie pracuję nigdzie (własna dg).

    Nie podoba mi się również to że tytuły wykonawcze mówią (po części) o
    mandatach, które zostały mi wystawione wcześniej niż 2 lata temu - z tego co
    wiem te moje zobowiązania są już chyba przedawnione - w takim razie co
    zrobić, gdy ktoś zechce je ode mnie wyegzekwować?

    Będę wdzięczny za jakiekolwiek info o tych nowych procedurach i praktykach
    urzędów - i możliwościach obrony.

    Pozdrawiam

    Seb

  • 2. Data: 2005-09-06 15:34:27
    Temat: Re: Apropos wątku powyżej (MANDAT)
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Sebastian Tatol" <s...@d...pl> napisał w wiadomości

    > Nie podoba mi się również to że tytuły wykonawcze mówią (po części) o
    > mandatach, które zostały mi wystawione wcześniej niż 2 lata temu - z tego
    > co wiem te moje zobowiązania są już chyba przedawnione

    Chyba nie.
    Przyzwoity czlowiek placi za swoje mandaty.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 3. Data: 2005-09-06 15:44:10
    Od: "Sebastian Tatol" <s...@d...pl>

    > Chyba nie.
    > Przyzwoity czlowiek placi za swoje mandaty.

    Ja nie jestem przyzwoity i w miarę możliwości będe się starał nie zapłacić -
    a jak jesteś taki przyzwoity to zajmij się sobą i nie wytykaj innym
    nieprzyzwoitości bo to niegrzeczne i nieprzyzwoite.

    Poza tym jak należność jest przedawniona to w pełni przyzwoitym w sensie
    prawnym jest jej niepłacenie - a wszak o tym mówi się na tej grupie.

    Pozdrawiam
    Seb`

  • 4. Data: 2005-09-06 17:17:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Sebastian Tatol napisał(a):

    > Poza tym jak należność jest przedawniona to w pełni przyzwoitym w sensie
    > prawnym jest jej niepłacenie - a wszak o tym mówi się na tej grupie.

    Nie tak dawno ktoś pisał na grupie o osobie, od której ściągnięto w
    drodze egzekucji ze zwrotu podatku madnat, a że był przedawniony, to
    potem zwracano, jak się upomniał. To było kilka - kilkanaście dni temu.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2005-09-06 17:35:56
    Od: "Cudny" <c...@B...pl>

    > Ja nie jestem przyzwoity i w miarę możliwości będe się starał nie
    > zapłacić -

    .... i dlatego ponosisz za to konsekwencje. Weź tu nie zawracaj ludziom
    głowy.

    Co do przedawnienia ... procedura ściagnięcia była wszczeta wiele miesięcy
    wstecz, woęc watpię by nastąpiło przedawnienie. Nie płaciłeś to ponoś
    odpowiedzialność.

    Pozdrawiam
    .: Cudny :.

  • 6. Data: 2005-09-06 17:49:20
    Od: "Sebastian Tatol" <s...@d...pl>

    Użytkownik "Cudny" <c...@B...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Co do przedawnienia ... procedura ściagnięcia była wszczeta wiele miesięcy
    > wstecz, woęc watpię by nastąpiło przedawnienie. Nie płaciłeś to ponoś

    Ponoszę konsekwencje bo jestem nieprzyzwoity? - kim jesteś śmieszny
    człowieku?

    Matko, co tu tacy nerwowi ludzie? Macie jakies problemy w domu czy pracy?
    Ktoś was zmusza do odpowiedzi? Czy tez moze czujecie się tacy święci i
    prawowici że innych pouczacie?
    Proponuję trochę luzu - np. tydzień bez kompa - nabierzecie dystansu i może
    się niektórym przejaśni.

    Ja nie unikam odpowiedzialności, chciałem się tylko spytać o moje prawa i
    prawa drugiej strony - w końcu po to m.in jest ta grupa - a może się mylę.

    Pozdrawiam
    Seb

  • 7. Data: 2005-09-06 18:56:54
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Tatol" <s...@d...pl> napisał w
    wiadomości news:dfkkri$1mc$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > prawowici że innych pouczacie?
    > Proponuję trochę luzu - np. tydzień bez kompa - nabierzecie dystansu i

    Spokojnie, normalni też tu się udzielają ;)
    Poczekaj trochę to może jakiś fachowiec ci odpowie.

  • 8. Data: 2005-09-06 19:05:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sebastian Tatol" <s...@d...pl> napisał w
    wiadomości news:dfk6ve$i7m$1@nemesis.news.tpi.pl...

    Wiesz, ale w tym roku też będziesz może miał nadpłatę. Czy z tytułu
    wynika, że dotyczy on wyłącznie nadpłaty za 2004 rok?

  • 9. Data: 2005-09-06 20:17:52
    Od: "Sebastian Tatol" <s...@d...pl>

> [...]
    >
    > Wiesz, ale w tym roku też będziesz może miał nadpłatę. Czy z tytułu
    > wynika, że dotyczy on wyłącznie nadpłaty za 2004 rok?

    No właśnie akurat nie będę, mam firmę i płacę ryczałt co oznacza że nawet
    zdrowotnego sobie nie odliczę:(

    Pozdrawiam
    Seb

  • 10. Data: 2005-09-06 20:36:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sebastian Tatol" <s...@d...pl> napisał w
    wiadomości news:dfkthi$ctt$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > No właśnie akurat nie będę, mam firmę i płacę ryczałt co oznacza że
    nawet
    > zdrowotnego sobie nie odliczę:(

    To będą szukać dalej.