  • 1. Data: 2004-04-08 13:11:50
    Temat: Antena na dachu, boje ze spółdzielnią.
    Od: "Krzysztof Doniczka" <k...@N...pl>

    Witam szanowne grono.
    Jako licencjonowany krótkofalowiec, niestety, chcąc nie chcąc jestem
    zmuszony do posiadania anten nadawczych na dachu budynku. Spółdzielnia nie
    wydaje pozwoleń, ale ze źródeł do których dotarłem takie pozwolenia nie są
    wymagane. Pytanie moje jest takie. Czy w świetle obowiązujących przepisów
    osoba posiadająca mieszkanie własnościowe jest również posiadaczem bądź
    użytkownikiem piwnicy, kaltki schodowej i właśnie części dachu ? Jak to się
    ma do znalezionych przezemnie art. 268 i 684 KC
    I drugie pytanie. Czy spółdzielnia ma prawo zdjąć samowolnie takie anteny
    nawet po zawiadomieniu wywieszonym na tablicy ogłoszeń w bloku. Według mnie
    takie ogłoszenie nie ma żadnej mocy prawnej i zdjęcie przez nich moich anten
    można traktować jako zabór mienia zgodnie z art. 278 par.1 i 288 par.1. KK
    Z tego całego zamieszania zastanawiam się po co zdawać egzaminy państwowe na
    radiooperatora i udzielać się w jakiś sposób jako krótkofalowiec, jeżeli i
    tak nie mogę później korzystać z nabytych praw ?
    Jak mógłbym ewentualnie walczyć, jeżeli spółdzielnia zmusiła by mnie do
    zdjęcia anten zgodnie z prawem, czyli poinformowała by mnie o tym listem
    poleconym z potwierdzeniem odbioru ? Czy po prostu mam to wszystko zdjąć i
    licencje schować głęboko do szafy ? Raczej nie uśmiecha mi się rezygnowanie
    ze swojego ponad 10 letniego hobby w które wpakowałem niemało pieniędzy.
    Pozdrawiam i prosze o jakieś porady.
    Krzysztof Doniczka.

    odpowiadając mailem wytnij NO-SPAM z adresu.

  • 2. Data: 2004-04-08 14:26:41
    Temat: Re: Antena na dachu, boje ze spółdzielnią.
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Wyślij do spółdzielni odpowiednie pismo w którym zacytujesz odpowiednie
    przepisy dotyczące działalności krótkofalarskiej i montowania anten do tego
    celu służących. Nie mogę niestety znaleźć w głowie odpowiednich przepisów
    ale pamiętam jak dziś że kiedyś czytałem takowe, które zobowiązywały
    spółdzielnie i innych zarzadców domów do umożliwiania ich montarzu.

    Stan_Z
    Może mnie olśni i znajde owy przepis to podeśle

  • 3. Data: 2004-04-17 11:33:25
    Od: "AsDaX" <a...@p...fm>

    Użytkownik "Krzysztof Doniczka" <k...@N...pl> napisał w
    wiadomości news:c53j29$puo$1@news.onet.pl...
> [...]
    > osoba posiadająca mieszkanie własnościowe jest również posiadaczem bądź
    > użytkownikiem piwnicy, kaltki schodowej i właśnie części dachu ?

    To nie jest fizycznie wyodrebniona czesc dachu, a ulamkowo okreslony udzial.
    Opisana prez CIebie sytuacja wystepuje np. przy odrebnej wlasnosci lokalu,
    przy wlasnosciowym i lokatorskim prawie - nie.

    Jak to się
    > ma do znalezionych przezemnie art. 268 i 684 KC

    Niestety, nijak.

    > I drugie pytanie. Czy spółdzielnia ma prawo zdjąć samowolnie takie anteny
    > nawet po zawiadomieniu wywieszonym na tablicy ogłoszeń w bloku.

    Ma.

    > Jak mógłbym ewentualnie walczyć,

    Przeczytaj dokladnie statut swej spoldzielni. Jezeli jest tam zapis np. o
    rozwijaniu potrzeb kulturowych swoich czlonkow - wykorzystaj go i zmaluj
    ladne pismo, zalacz odpowiednie papiery krotkofalarskie, swiadectwo
    homologacyjne anteny, ew. rozwiej takze watpliwosci dot. wplywu anteny na
    dzialanie odbiornikow rtv. w poblizu.

    Pzdr
    A.