  • 1. Data: 2003-09-21 20:41:43
    Temat: Amatorskie sieci komputerowe a ADMINISTRACJA
    Od: Tricky <t...@p...onet.pl>

    Mam pytanie jezeli kable prowadzone sa z okna jednej osoby do okna
    drugiej - nie korzystajac z zadnych rynienek ani peszli w ktorych biegna
    kable "kablowki" , a takze nie sa prowadzone dachem to czy ADMINISTRACJA
    ma prawo albo podstawy do tego aby miedzy osobami gdzie kabel jest
    polozny do zmuszenia nas do zdjecia ??? czy potrzebne sa jakis
    zezwolenia - powtorze nawet jezli nie sa wykorzystywane zadne elementy
    w bloku takie jak ryniennki itd. polacznia sa bezposrednio miedzy oknami

  • 2. Data: 2003-09-21 20:44:58
    Od: "Air Lord" <a...@o...pl>

    Uzytkownik "Tricky" <t...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > zezwolenia - powtorze nawet jezli nie sa wykorzystywane zadne elementy
    > w bloku takie jak ryniennki itd. polacznia sa bezposrednio miedzy oknami

    Wlasnie przerabialismy caly temat u siebie w bloku , zakladajac ASK i jednak
    nie mozna bylo puszczac na zewnatrz, wystapilismy do administacji o
    pozwolenie na korytka na klatce, pózniej podpisy wszystkich mieszkanców ze
    sie zgadzaja i sprawa zostal zalatwiona w ciagu tygodnia..

  • 3. Data: 2003-09-21 20:55:55
    Od: Tricky <t...@p...onet.pl>

    a niby dlaczego nie mozna na zewnatrz to jezli ja sobie zakladam antene
    satelitarna na dachu i puszczam sobie kable na dol to musze miec
    pozowlenie???? to chyba jakas bzdura

  • 4. Data: 2003-09-22 08:26:41
    Od: "PiotrKO" <p...@p...onet.pl.>

    > a niby dlaczego nie mozna na zewnatrz to jezli ja sobie zakladam antene
    > satelitarna na dachu i puszczam sobie kable na dol to musze miec
    > pozowlenie???? to chyba jakas bzdura

    dla mnie to tez bzdura kedys byla zanim nie zrobilismy wszytkich kabli
    wewnatrz, wyobraz sobie co byu ylo gdyby w twoim bloku z kazdego okna szedl
    tylo jedne kabel do jakiegos innego okna, bylo by bardrzo brzydko

    albo jesli kazdy by mial satelitke na dachu i z dacho do kazdego okna kabel
    huehue

    pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2003-09-22 11:06:32
    Od: "Coach" <c...@p...onet.pl>

> [...]

    > jakis zezwolenia - powtorze nawet jezli nie sa wykorzystywane zadne
    > elementy w bloku takie jak ryniennki itd. polacznia sa bezposrednio

    Moze zrobic co zechce, elewacje budynków sa w ich gestii.
    Z reszta nie wiem, czy nie wszedl przepis o zakazie umieszczania
    okablowania na zewnatrz budynków, gdyz swego czasu kablówki uparcie
    usuwaly kable szpecace elewacje i montowaly rury szpecace klatki
    schodowe.

    Osobiscie sugeruje popytac sie sasiadów, pod oknami których leci kabel,
    czy maja cos przeciwko, po czym zalozyc kabel na dziko, ladnie go
    maskujac (pod kolor budynku) mocujac do scian, prowadzac pod katem
    prostym (zwisajace luki widac) itp. Jak nie bedziesz mial wybitnie
    upierdliwej administracji, to przymkna oko.

    c.

  • 6. Data: 2003-09-22 11:19:51
    Od: Tricky <t...@p...onet.pl>

    byc moze brzydko ale skoro place czynsz itd i chce miec satelitke :D itd
    to nikt nir powinien mi tego zbronic taie sa reaila mieszkania w
    blokach niestety :(
    no coz narazie bede mial kable jak sie zaczna burzyc to zdejme

  • 7. Data: 2003-09-22 11:29:10
    Od: "onsok" <n...@w...pl>

    Tricky wrote:
    > a niby dlaczego nie mozna na zewnatrz

    Dlatego , ze Ty nie jestes wlascicielem budynku.
    Musisz poprosic o zgode. Sprawa jest bezdyskusyjna.
    Pozdrawiam.

  • 8. Data: 2003-09-23 06:41:55
    Od: Tricky <t...@p...onet.pl>

    Chehe dzis doweidzialem sie ze jest inna kwestia owszem przymkna okno
    ale najgorsze jest to ze ktos wygral zretarg na oklablowanie blokow na
    internet "oczywiscie drogo jak cholera" i moze sobie zazyczyc zdjeci
    kabli . No ale mimi wszystki dziekuje za opinie a sasiadow sie popytam
    owszem
    Dziekuje bardzo