  • 61. Data: 2019-05-30 10:41:43
    Temat: Re: Allegro inwigiluje prywatną korespondencję klientów
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 30 maja 2019 09:41:53 UTC+2 użytkownik cyklista napisał:

    > Zazwyczaj właśnie od kupującego wychodzi inicjatywa, chce kupić coś
    > 10-20% taniej, więc jeśli nie skorzystają strony z platformy allegro do
    > przeprowadzenia transakcji to i klient ma taniej i sprzedawca zarobił
    > tyle samo.
    To napisz proszę dlaczego sprzedawcy w swoich sklepach nie mają cen niższych 10-20%
    jak na allegro
    A jest wręcz przeciwnie
    Kupuje dużo via net i zanim coś kupię to sprawdzam ceny
    I w zdecydowanej większości wypadków najtaniej wychodzi na allegro
    Czesio dany sprzedawca ma na allegro niższe ceny niż w swoim sklepie internetowym
    Plus jeszcze na allegro są darmowe wysyłki, zwroty i ochrona kupujących.

  • 62. Data: 2019-05-30 12:08:54
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Queequeg pisze:

    > Prawie nie sprzedaję, ale jakbym sprzedawał i dostałbym taką propozycję,
    > to kazałbym cebulakowi sp...ć i jeszcze powiadomiłbym Allegro (jeśli
    > cokolwiek by to dało). To nie OLX.

    a efektem tego powiadomienia byłaby blokada twojego konta, a nie kupującego

    ---
    Avast.

  • 63. Data: 2019-05-30 12:14:45
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    WS pisze:

    > Korzysc ma: sprzeda i dostanie ile chcial
    > no i dodatkowo bedzie mniej sladow po tranzakcji np. dla US ;)
    >
    > Domylam sie, ze to raczej ktos, kto prywatnie i malo sprzedaje, ktos, kto zyje z
    handlu raczej sie nie zgodzi...

    > BTW Nie rozumiem tych sprzedawcow ;) praktycznie zawsze kupuje od takich, co
    zawodowo sie tym zajmuja, ~ 90% ma swoje sklepy internetowe i od jakiegos czasu kupno
    przez allegro jest prawie zawsze tansze, pomimo dodatkowych prowizji. A prawie zawsze
    sprawdzam i przy nizszych lub rownych cenach kupuje raczej przez te ich strony. No i
    teraz jeszcze jest smart (przesylka za free), czego te sklepy czesto nie maja (albo
    limit cenowy jakis duzy)

    Sprzedaje np. woreczki na buty w dwóch kolorach i kupują ludzie po 1-3
    sztuki dla siebie, ale ktoś chce takich woreczków 100 np. w innym
    kolorze i tego na allegro nie kupi bo bym musiał specjalną dla niego
    wystawić aukcje, dlatego pisze do mnie i się umawiamy bez udziału
    allegro jakie chce, na kiedy, itd. - dlaczego allegro miałoby z tej
    transakcji czerpać zysk jak ich udział skończył się na zobaczeniu moich
    danych na stronie aukcji (i za to dokładnie pobierali dotychczas opłatę
    zwaną "za wystawienie") ?. Rozumiem że chce pieniądze jak będzie
    uczestniczył w całym procesie, czyli przekazywał tez pieniądze, dawał
    swoją gwarancje finansową w razie oszustwa itd..

    ---
    Avast.

  • 64. Data: 2019-05-30 22:04:31
    Od: ń <...@...n>

    W moim konkretnym przypadku wystawiał duży sklep wysyłkowy (redcoon?), gdzie kupując
    bezpośrednio miałbym lepsze gwarancje niż u
    południowoafrykańskich złodziei pejasłidontpejju.

    -----
    > nigdy nie chciałem "dogadać się poza Allegro", bo w sumie jaki miałbym w tym
    interes?

  • 65. Data: 2019-05-30 22:10:15
    Od: ń <...@...n>

    Nie żartuj.
    Ochrona to jest na eBay, a nie na gównianym allegro dla nadwiślańskich bambusów.
    Już paru sprzedawców przez sąd przepuściłem, nigdy allegro nie dawało cienia szansy
    na pomoc.
    Np. zawsze proszę przez formularz allegro przy kupnie o fakturę i notorycznie dostaję
    z przesyłką slipa z kasy - i co im zrobisz?

    -----

  • 66. Data: 2019-05-31 02:25:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-30, ń <...@...n> wrote:
> [...]
    > Np. zawsze proszę przez formularz allegro przy kupnie o fakturę i notorycznie
    dostaję z przesyłką slipa z kasy - i co im zrobisz?

    Na Ebayu (zapewne masz na myśli PayPal) to była ochrona 4 lata temu i
    wcześnie, i była faktycznie aż patologicznie dobra w stosunku do
    kupujących. W tej chwili to jest katastrofa. Dość powiedziec, że
    ostatnie 3 sprawy "załatwiałem" na ich FB. W tej chwili płacę paypalem
    tylko jesli muszę bo nie oferują nic czego nie oferuje sama karty
    kredytowe.

    --
    Marcin

  • 67. Data: 2019-05-31 08:59:18
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-30 o 09:52, RadoslawF napisał:

    > Usuń to ze swoich postów.

    Ano, tak dla tych co upierają się we wstawianiu tych stopek, może warto
    posłuchać co ma do powiedzenia ktoś zajmujący się bezpieczeństwem
    https://www.youtube.com/watch?v=hcp9ymfbofs

    Sądzę, że jeśli ktoś obejrzy, zrozumie, czemu wstawianie takiej stopki
    to głupie jest i obniża swoje bezpieczeństwo

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 68. Data: 2019-05-31 09:24:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 30 maja 2019 12:15:02 UTC+2 użytkownik cyklista napisał:

> [...]
    > sztuki dla siebie, ale ktoś chce takich woreczków 100 np. w innym
    > kolorze i tego na allegro nie kupi bo bym musiał specjalną dla niego

    I w czym problem? Wystawienie takiej aukcji to pół minuty

    > dlatego pisze do mnie

    Za pośrednictwem allegro

    > i się umawiamy bez udziału
    > allegro jakie chce, na kiedy, itd. - dlaczego allegro miałoby z tej
    > transakcji czerpać zysk

    Ale gdzie tu czerpanie zysku?
    Watek jest o blokowaniu korespondencji
    Jeśli namiar do ciebie znalazł w google czy na Twojej stronie to sobie via meil
    ustalajcie co tam chcecie.
    Tu jest taka sytuacja że wystawiłeś towar na allegro akceptując regulamin allegro i
    godząc się na ponoszenie opłat, allegro w zamian umożliwiło to że twoja oferta jest
    widoczna dla milionów klientów, ułatwiło proces zapłaty itp a Ty chcesz robić
    transakcję na boku(korzystając z allegrowego kanału komunikacji) aby jednak tych
    opłat nie zapłacić

  • 69. Data: 2019-05-31 11:35:15
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    RadoslawF pisze:

    > Usuń to ze swoich postów.

    Tylko gdzie mam to ustawić w seamonkey czy w avascie?

    ---
    Avast.

  • 70. Data: 2019-05-31 13:09:59
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    WS <L...@c...pl> wrote:

    > Korzysc ma: sprzeda i dostanie ile chcial

    Ale mógłby sprzedać i dostać tyle samo nie narażając się na konsekwencje.

    > no i dodatkowo bedzie mniej sladow po tranzakcji np. dla US ;)

    Tak, to może być istotny argument..

> [...]
    > rownych cenach kupuje raczej przez te ich strony. No i teraz jeszcze
    > jest smart (przesylka za free), czego te sklepy czesto nie maja (albo

    W sumie tym lepiej dla nas, kupujących :)