  • 1. Data: 2019-05-17 11:44:00
    Temat: Allegro inwigiluje prywatną korespondencję klientów
    Od: "Kris" <k...@g...com>

    Serwis Allegro, od niedawna inwigiluje prywatną korespondencję email swoich
    klientów bez ich zgody a często i bez ich wiedzy.
    Od niedawna Allegro ukrywa dane kontaktowe email kontrahentów i podmienia je
    na adres na swoim serwerze (@allegromail.pl).
    Przekierowując prywatną korespondencję email swoich klientów przez swój
    serwer, ma pełną możliwość jej inwigilacji, oraz kontroli w jej treść.
    Nie wiem jakim prawem robi to allegro, prawdopodobnie bezprawnie.
    Proszę o informację jak sądownie ukarać serwis allegro za inwigilację, oraz
    uzyskać wysokie odszkodowanie?

  • 2. Data: 2019-05-17 12:58:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-05-17 o 11:44, Kris pisze:
> [...]
    > Nie wiem jakim prawem robi to allegro, prawdopodobnie bezprawnie.
    > Proszę o informację jak sądownie ukarać serwis allegro za inwigilację,

    Czyli co, jak wyślę w korespondencji mail, to allegro mi go podmieni
    na... jaki dokładnie? Powiedzmy chodzi o mail x...@p...onet.pl?

    Chyba trzeba pisać szyfrem :) Ciekawe czy przejdzi exyz małpa poczta.onet.pl

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2019-05-17 13:01:32
    Od: ń <...@...n>

    Gorzej, czytają i cenzurują (było?).
    Jak np. zaproponujesz kontakt poza aukcją, nie doręczą i dostaniesz ostrzeżenie.

  • 4. Data: 2019-05-17 15:33:29
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Kris <k...@g...com> wrote:

    > Proszę o informację jak sądownie ukarać serwis allegro za inwigilację, oraz
    > uzyskać wysokie odszkodowanie?

    Oczekujesz że ktoś za darmo podpowie ci, jak wygrać odszkodowanie, zamiast
    samemu pójść i je sobie wygrać?

  • 5. Data: 2019-05-17 15:34:29
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Czyli co, jak wyślę w korespondencji mail, to allegro mi go podmieni
    > na... jaki dokładnie? Powiedzmy chodzi o mail x...@p...onet.pl?

    Czy jak wyślesz adres to nie wiem, ale we From / To podmieniają.

  • 6. Data: 2019-05-17 15:35:46
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    ń <...@...n> wrote:

    > Gorzej, czytają i cenzurują (było?).
    > Jak np. zaproponujesz kontakt poza aukcją, nie doręczą i dostaniesz ostrzeżenie.

    Ich serwis, ich przycisk "wyślij wiadomość", ich prawo.

    Na olx idź.

  • 7. Data: 2019-05-17 16:38:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 17 maja 2019 15:33:30 UTC+2 użytkownik Queequeg napisał:

    > Oczekujesz że ktoś za darmo podpowie ci, jak wygrać odszkodowanie, zamiast
    > samemu pójść i je sobie wygrać?

    Ja tam nic nie oczekuje. Jeden debil co jakiś czas podszywa się pode mnie i pisze
    różne "rewelacje"
    Nie widzę pierwszego posta ale w cytacie u Liwiusza jest.
    I fakt faktem ze allegro wprowadza pewne zmiany
    Piszą o tym tu:
    https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/zmiany-w-koresp
    ondencji-e-mail-prowadzonej-w-ramach-allegro-mGv6gbm
    OvSX
    Ale mi to absolutnie w niczym nie przeszkadza a i serwisu nie zamierzam karać bo i za
    co.
    Niech SpiskowyMocny Bob Budowniczy to zrobi jak czuje taką potrzebę

  • 8. Data: 2019-05-17 17:26:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-05-17 o 15:34, Queequeg pisze:

    > Czy jak wyślesz adres to nie wiem, ale we From / To podmieniają.

    To nie rozumiem problemu. Skoro wysyła się wiadomość przez komunikator
    allegro, to jasnym jest dla mnie, że nie używa się do tego swoich
    adresów e-mail. Gdzie tu nawet podejrzenie o inwigilację?

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2019-05-17 17:56:11
    Od: ń <...@...n>

    Mniej więcej tak jak poczty czy operatora telefonicznego do czytania Twojej
    korespondencji.

    -----

  • 10. Data: 2019-05-17 18:26:56
    Od: "Kris" <k...@g...com>

    Liwiusz napisał:

    > To nie rozumiem problemu. Skoro wysyła się wiadomość przez komunikator
    > allegro, to jasnym jest dla mnie, że nie używa się do tego swoich adresów
    > e-mail. Gdzie tu nawet podejrzenie o inwigilację -- Liwiusz

    Po dokonaniu zakupu/sprzedaży na Allegro, serwis wysyła do obu stron emaile
    z informacją o zakupie/sprzedaży, oraz danymi kupującego/sprzedającego i
    danymi do wysyłki paczki. Dane te to adres, telefon i email.
    Problem polega na tym ze Allegro zamiast przekazywania prawdziwych danych,
    to podmienia adresy email na coś takiego: dłu...@a...pl, więc
    wszelkie próby kontaktu email są kierowane na ich serwer pocztowy
    allegromail.pl. Dlatego mają możliwość pełnej inwigilacji i ingerencji w
    treści prywatnych wiadomości email.
    Pewnie niedługo wpadną na pomysł żeby podmieniać numer telefonu na numer
    swojej centrali telefonicznej, żeby jeszcze podsłuchiwać prywatne rozmowy,
    potem mogą wpaść na pomysł żeby podmieniać dane adresowe do wysyłki paczki
    na adres swojego magazynu i wtedy będą mogli kontrolować co kto w tych
    paczkach wysyła, ukraść część zawartości paczki, lub cała paczkę
    Na razie problem polega na inwigilacji prywatnej korespondencji email i
    ingerencji jej treści.