  • Data: 2013-08-26 02:53:52
    Temat: Re: Allegro i piksel_sklep
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Robert Tomasik" 521a3d1f$0$1264$6...@n...neostrada.pl

    > Księguje się dochód, a nie fakturę. Zatem w ogóle nie widzę tu problemu.
    > Co do zasady by zaksięgować dochód, to w ogóle nie musi być faktury-

    I ja tak uważam. Faktura (czy inny dowód) jest potrzebny
    w sytuacji, gdy pomniejszamy dochód lub podatek. Natomiast
    brak zaksięgowania uzyskanego przychodu może być problemem
    a o istnieniu takiego niezaksięgowanego przychodu świadczyć
    może właśnie faktura przetrzymywana przez odbiorcę.

    Co więcej -- wystawca zachowuje jedynie kopię wystawionej
    faktury czy kopię rachunku, zatem nie mógłby księgować
    faktur nawet wówczas, gdyby księgowano faktury, a nie
    przychody i rozchody. ;)

    -- Na jakich zasadach rozlicza się pan z Fiskusem?
    -- Mam książkę faktur dochodowych i rozchodowych. ;)

    BTW -- ZTCW należy księgować wszelkie ;) przychody, także te
    nieudokumnetowane. Natomiast nie można księgować rozchodów,
    które nie są udokumentowane? Można dochody pomniejszać także
    w ten sposób, ale tutaj (w rozchodach nieudokumentowanych)
    są pewne limity. I nie tyle można tak pomniejszać dochody
    czy podatki, ale po prostu tak pomniejsza się w pewnych
    sytuacjach.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'