eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[Allegro] Wysłany inny przedmiot › Re: [Allegro] Wysłany inny przedmiot
  • Data: 2014-05-28 12:57:21
    Temat: Re: [Allegro] Wysłany inny przedmiot
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2014-05-28 12:44, Retop pisze:
    > Witam,
    >
    > Pisałem już w czwartek do Allegro skargę, ale jeszcze nie odpisali, więc proszę o
    radę co zrobić.
    >
    > Zakupiłem używany most do samochodu (cała ta oś trzymająca koła). Jest to bardzo
    duży przedmiot, który waży około 100kg. W związku z gabarytami koszt wysyłki wyniósł
    200zł. Wysyłka była prosto do mojego mechanika z oczywistych powodów. Gdy dotarła
    mechanik do mnie zadzwonił i powiedział, że to zwyczajnie mówiąc nie ten most.
    Wysłany został most od innego modelu (piszę w skrócie, bo nie chce tutaj rzucać
    technicznych aspektów jak parametry przełożenia, dyferencjał itd.). Gdybym zamontował
    taki most to auto uległoby w krótkim czasie uszkodzeniu. Czyli jest to przedmiot nie
    tyle niezgodny z opisem co w ogóle inny niż opisywany, moim zdaniem równie dobrze
    sprzedający mógł mi wysłać cegłę bo to co wysłał jest mi tak samo zbędne.
    >
    > Zadzwoniłem do sprzedającego i on powiedział, że może jak najbardziej zwrócić
    koszty mostu, ale muszę wysłać do nich most spowrotem na swój koszt. Czyli przez jego
    błąd ja tracę tutaj 400zł na wysyłkach w obie strony.
    >
    > I teraz pytanie czy ja mogę coś z tym zrobić? Z jakiej racji ja mam tracić 400zł
    kiedy błąd leży po stronie sprzedającego. Allegro milczy jak na razie a ja nie wiem
    co robić, czy iść na policję czy do prokuratury?
    >
    > Dodam, że mechanik jest specjalistą w swojej dziedzinie i ma same pozytywy na
    oficjalnym forum Jeepa na przełomie wielu lat, więc jest dla mnie jak najbardziej
    wiarygodny.
    >
    > Istotną informacją może być też, że zakupiłem ten most na fakturkę na firmę, ale
    faktury nie wysłali.

    Odsyłasz most na swój koszt, po uznaniu reklamacji sprzedawca ma:
    - zwrócić ci twój koszt wysyłki
    oraz
    - wysłać na swój koszt dobry most, albo zwrócić cenę mostu wraz z
    zapłaconą ceną wysyłki.

    Ustawa konsumencka.

    Tak więc na razie odeślij, aby uznał reklamację, a potem będziesz się z
    nim wykłócał o resztę.
    --
    Liwiusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1