  • 1. Data: 2003-04-01 13:04:31
    Temat: Allegro - Bezplatne Ubezpieczenie to klamstwo
    Od: Poink <poink.news@_bez_tego_orbnet.one.pl>

    Witam
    Od razu zaznaczam na poczatku ze nie bede opisywal dokladnie calego
    zdarzenia (choc mam wszelkie dowody, skany, cala historie maili itd).

    Otoz chodzi o klamstwo jakim karmi Allegro.pl swoich uzytkownikow
    wciskajac im na glownej stronie informacje o bezplatnym ubezpieczeniu
    kupujacych.

    Spelnilem wszelkie wymogi, dostarczylem wszelkich danych, dopelnilem
    wszelkich terminow. Chodzi o kwote rzedu 250 zl. Allegro po spelnieniu
    WSZELKICH wymogow z mojej strony nawet nie smie mi odpisac ze
    ubezpieczenie nie zostalo mi przyznane (juz nie wspomne ze wogole nie
    wierze ze komukolwiek zostalo przyznane). Termin z ich strony zostal
    przekroczony juz o kilka miesiecy. Wysylalem ponaglenia ale oczywiscie
    tylko na dwa uzyskalem odpowiedz a potem zostalem calkowicie olany.
    Odpowiedz to w skrocie "brak czasu na takie rzeczy (braki personalne)".
    Nie wiem jak to sie ma wzgledem prawa. Niby ich regulamin nic takiego nie
    przewiduje jak ubezpieczenie ale czy nie wystarczy informacja (taki
    znacze z parasolka) na glownej stronie jako dowod przeciwko nim ? Gdyby
    nie to nie kupil bym akurat tego towaru (przed zakupem sprawdzilem czy
    beda spelnione wszelkie zawile wymagania bym mogls skorzystac z
    Ubezpieczenia).Planuje sprawe skierowac do sadu jednak nie wiem jakie mam
    szanse i na jakie koszty sie narazam. Domagam sie odszkodowania chociazby
    ze wzgledu na brak odpowiedzi z ich strony (termin jaki podaja w tabelce
    zostal przekroczony o 2 miesiace). Jak mam sie za to zabrac?. Czy mam
    szukac swiatkow, ktorzy widzieli informacje o tym ubezpieczeniu (pewnie
    Allegro ukryje wszelkie informacje o czyms takim). Osobom nie w temacie
    powiem dodatkowo ze aby wogole starac sie o jakiekowiek ubezpieczenie
    musi byc spelnine mase warunkow zarowno przez sprzedajacego jak i
    kupujacego juz w trackie zgloszenia droga elektroniczna (nie ma dostepu
    do opcji wyslania formularza jesli niespelnione warunki).

    --
    Poink
    www.orbnet.one.pl

  • 2. Data: 2003-04-01 15:05:16
    Temat: Re: Allegro - Bezplatne Ubezpieczenie to klamstwo
    Od: "krzys_iek" <krzys-iek@_spam-no_wp.pl>

    W artykule "M...@n...tpi.pl", czlowiek zwany "Poink"
    napisal :

    > Witam
    > Od razu zaznaczam na poczatku ze nie bede opisywal dokladnie calego
    > zdarzenia (choc mam wszelkie dowody, skany, cala historie maili itd).

    zrob dym na cafe, albo usuna post albo sie zajma Toba... znam goscia co niby
    dostal.

  • 3. Data: 2003-04-01 21:21:55
    Od: Poink <poink.news@_bez_tego_orbnet.one.pl>

    In article <b6c9rs$jiu$1@atlantis.news.tpi.pl>, krzys-iek@_spam-no_wp.pl
    says...
    > W artykule "M...@n...tpi.pl", czlowiek zwany "Poink"

    > zrob dym na cafe, albo usuna post albo sie zajma Toba... znam goscia co niby
    > dostal.

    Zrobilem tak i moje konto zostalo zablokowane. Powolali sie na fakt
    ze
    moga blokowac konto komu chca bez powodu i uzasadniania. Potem jako
    wyjasnienie poinformowali mnie ze konto mi zablokowali bo wzialem
    udziale
    (w jednej na 30 transakcji - wiekszosc byla na kilkase zl) aukcji
    ponizej
    1 zl i ze nie ma szans na odblokowanie konta.

    Na maile juz nie odpowiadaja wiec pozostaje mi tylko droga sondowa.
    Aukcja na ktora sie powoluja odbyla sie okolo 2-3 miesiecy po
    odebraniu
    przez nich moich dokumentow (czyli na okolo 1-2 miesiace po terminie
    ostatecznym, w ktorym mialem otrzymac odpowiedz o (nie)przydzieleniu
    ubezpieczenia).

    Napisze jeszcze moze wyjasnienie co do tej aukcji ponizej 1zl. W
    pewnym
    momencie zaczalem podejrzewac czy sprzedawcy (moj mial okolo 50
    pozytywnych i 0 negatywnych) nie nabijaja sobie na takich aukcjach
    wlasnie punktow. Zdecydowalem sie ze sprawdze czy jest jakas blokada
    technicza na takie aukcje (kup teraz) ze strony Allegro. Jak sie
    okazalo
    nie ma - widocznie wykorzystuja to do ewentualnych blokad kont w
    podobnych sytuacjach jak moja (widzialem osoby ktorym nie blokowano z
    tego powodu kont, widzialem tez np. takich co nabijali sobie kilkaset
    !!
    punktow w kilka dni tylko na akucji 1 zł - jakis e-book czy cos).

    Jak by nie bylo - nawet w przypadku gdy maja racje termin udzielenia
    mi
    odpowiedzi minal im ok. 2 miesiace przed blokada mi konta.

    Jak wyglada sprawa od strony prawnej ? Czy mam jakies szanse w sadzie
    ?
    Moze mam szczegolowo opisac sprawe (udokumentowac caly przebieg) i
    rozeslac po gazetach o tematyce komputerowej / internetowej ?

    Allegro staje sie powoli zachowywac jak monopolista. Az zal ze tylu
    znajomym polecilem ten badziewny serwis.

    --
    Poink
    www.orbnet.one.pl

  • 4. Data: 2003-04-01 21:56:50
    Od: PMem<m...@f...pl>

    > Allegro staje sie powoli zachowywac jak monopolista. Az zal ze tylu
    > znajomym polecilem ten badziewny serwis.

    Allegro jak najbardziej jest monopolistą i podlega ustawie
    antymonopolowej! Polecam właśnie tą drogę - czyli wniosek do
    Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o stwierdzenie
    stosowania praktyki monopolistycznej.

    Jeżeli pójdziesz z nimi do sądu - to po 2 latach wygrasz swoje 250 zł z
    odsetkami. Zainwestujesz w to jednak ze 100h - i już po kilku
    rozprawach zaczniesz się zastanawiać czy to ma sens.

    Prezes UOKiK może natomast wydać decyzję i nałożyć np. 100 tys.
    złotych kary.

    Polecam lekturę ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Myślę,
    że bez problemu uda Ci się znaleźć podstawę prawną dla wniosku.

    Piotr Memos

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2003-04-02 01:42:16
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <M...@n...tpi.pl>, Poink wrote:
    > Na maile juz nie odpowiadaja wiec pozostaje mi tylko droga sondowa.

    Tzn? Jakimś próbnikiem czy na podstawie badań OBOPu? :)

    > Allegro staje sie powoli zachowywac jak monopolista. Az zal ze tylu
    > znajomym polecilem ten badziewny serwis.

    Na początek możesz im posłać poleconym za potwierdzeniem odbioru wezwanie
    do zapłaty z wyznaczonym terminem płatności.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2003-04-03 14:38:18
    Od: Poink <poink.news@_bez_tego_orbnet.one.pl>

    In article <b6d1v2$len$1@atlantis.news.tpi.pl>, m...@f...pl says...

> [...]
    > antymonopolowej! Polecam właśnie tą drogę - czyli wniosek do
    > Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o stwierdzenie

    Zapoznalem sie nieco z ustawa o ochronie konkurencji i konsumentow i w
    sumie nie jest to dla mnie tak od razu czytelne ze Allegro podlega
    wlasnie tej ustawie. Chodzi o to ze jako monopolista ma gdzies
    pojedynczych klientow i nie bedzie sie bawic w wyplacanie naleznych
    odszkodowan czy nawet informowanie o podjetej decyzji w mojej sprawie, a
    o tym w ustawie raczej nie ma. Poprostu sa bogaci, maja klientow pelno to
    co ich ja obchodze lepiej stracic 10 takich jak ja niz wyplacic mi
    odszkodowanie. Chyba musze isc poprostu do sadu ale czy moge sie
    naprzyklad domagac odszkodowania wyzszego ? (np 5 tys zl) W koncu trace
    bardzo duzo czasu / nerwow a co za tym idzie pieniedzy (ktorych wydatkow
    nieudokumentuje bo przecierz jak mam spedzic 2 miesiace czasu na analizie
    ustaw i przygotowaniach to nikt mi za to nie placi, a naprzyklad 5 tys to
    w przyblizeniu 2 srednie krajowe pensje za miesiac).

    > Jeżeli pójdziesz z nimi do sądu - to po 2 latach wygrasz swoje 250 zł z
    > odsetkami. Zainwestujesz w to jednak ze 100h - i już po kilku
    > rozprawach zaczniesz się zastanawiać czy to ma sens.

    Moze powinienem odpuscic sad tylko naglosnic ich praktyki w prasie
    (rozeslac moja udokumentowany opis mojej sprawy do roznych czasopism)

    > Prezes UOKiK może natomast wydać decyzję i nałożyć np. 100 tys.
    > złotych kary.

    Byl bym nawet usatysfakcjonowany, nawet kosztem moich 250 zl ;]
    Chociarz i tak od polowy kwietnia wprowadzaja podwyzke za uslugi wszelkie
    to se do tego czasu nazbieraja i tak, a jak nie to bedzie nastepna
    podwyzka...

    > Polecam lekturę ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Myślę,
    > że bez problemu uda Ci się znaleźć podstawę prawną dla wniosku.

    No wlasnie, moge miec z tym problem z tego co widze ale jeszcze posiedze
    w tym troche.

    --
    Poink
    www.orbnet.one.pl