    From: "przyrodoznawca" <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Alimenty na psa
    Date: 7 Mar 2007 11:53:36 +0100

    witam

    jestem bardzo zaskoczony wpowiedziami

    1. czesc z nich sa b aroganckie , niemalze obrazliwe.
    2. swiadcza o niskiej " elastycznosci umyslowej " czesci wypowiadajacych sie w
    tym temacie.

    termin " alimenty " nie jest byc moze najszczesliwszym gdyz raczej odnoszony
    jest do osob , nie mniej podkresla on dobrze istote problemu

    dla porownania :
    jezeli pies sasiada wedrze sie na moja posesje i dokona wymiernej materialnej
    szkody , np przewroci telewizor i go rozbije nikt nie ma chyba watpliwosci, iz
    od jego wlasciciela moge domagac sie zadoscuczynienia za poniesione wymierne
    szkody

    jezeli ten pies wbrew MOJEJ woli zaplodnil na moim terenie moja suke poniose
    pewne konkretne , wymierne koszty materialne zwiazane z utrzymaniem przy zyciu
    zwierzat. Prawo rozroznia pomiedzy rzeczami a zwierzetami.
    Jako wlasciciel szczeniakow jestem zobowiazany zapenic im godna egzystencje.
    Dlaczegoz wiec nie moglbym od wlasciciela psa domagac sie zadoscuczynienia za
    ponoszone zwiazane z utrzymaniem przy zyciu zwierzat koszty.

    Nie sa to sumy bagatelne .

    sadzilem , ze byc moze sa tutaj osoby majace w tym zakresie jakies
    doswiadczenie lub przynajmniej wiedze .