    From: "miau" <k...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Alimenty
    Date: Sun, 9 Jan 2005 19:13:10 +0100

    Użytkownik "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:crrpu9$fth$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > wystapic

    dobrze, dobrze - powodztwo - oczywiscie, ze masz racje.

    > a powodztwo jest przeciw komus i gdy sie chce cos osiagnac w sytuacji gdy
    "po dobroci" nie idzie (wyj. rozwod
    > i inne konieczne procesy).
    Nie zawsze. Tu sie nie zgodze.
    Zalozmy np.:
    1) ojciec wnosi o ustalenie obowiazku alimentacyjnego, ktory ma na nim
    ciazyc (a syn ma byc uprawniony) - robi to, poniewaz pelnoletni syn przez
    kilka miesiecy nie wystepuje z takim wnioskiem (nie umie, nie wie, nie radzi
    sobie, jest w szpitalu, etc - rozniste moga byc powody); w interesie ojca
    lezy zasadzenie wczesniej alimentow (chociazby dla dobra dziecka)
    2) syn wnosi o zniesienie obowiazku alimentacyjnego "za ojca", gdyz ten - z
    roznych przyczyn nie jest w stanie tego zrobic.Moze np nie wie. Interesem
    moze tu byc chociazby dobro ojca, o ktorego syn sie martwi. KRO (dobro
    rodziny) bedzie mial wtedy pierwszenstwo przed KC.

    > w tym wypadku nie ma sensu poszukiwac ochrony
    > prawnej w sadzie
    Ja sie tutaj z Toba nie zgodze.
    Z calym szacunkiem.

    > poza tym art. 189 kpc przy pow. o ustalenie wymaga interesu
    > prawnego a tutaj takiego raczej brak,
    Ja jednak takowy interes dostrzegam.

    > to powodztwo ma sens przy sporze
    Nie tylko spor moze byc przyczyna powodztwa.

    > zatem a w tej sytuacji gdy pozwany dluznik nie kwestionuje (pewnie
    > jest wniebowziety) to sad oddali powodztwo...
    Znam przypadek, kiedy takiego powodztwa Sad nie oddalil.

    --
    Pozdr
    maiu