  • From: "tomek" <t...@e...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Aktualne przepisy dot. WKU i odroczenia służby zasadniczej
    Date: Thu, 8 Sep 2005 16:38:40 +0200

    Użytkownik "Łukasz" <l...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dfn4q5$kcj$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > A co będzie jeśli otrzymam wezwanie i przyjdę do nich z dyplomem? Bronić
    > się najprawdopodobniej będę jeszcze w tym miesiącu, jak formalności tego
    > nie opóźnią, ale dyplomu zapewne nie dostanę następnego dnia
    > Gość powiedział, że będzie w moim przypadku formalistą, tak jak ja wobec
    > niego (ta głupia pieczątka w książeczce, która mi nic nie dała), i mówił
    > że jak nie dostarczę do 30-go września dyplomu, to po 15-tym października
    > mogę się spodziewać powołania (czy wyślą powołanie po 15-tym)
    > Jeśli gość 'dotrzyma słowa' to mogę się spodziewać, że dostarczę dyplom,
> [...]

    Paragraf 1 pkt. 1) e) Rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 3
    czerwca 2005 r. "w sprawie przeniesienia części poborowych do rezerwy"
    (Dz.U. z 2005r. Nr 100, poz. 838) mówi, że wojskowi komendanci uzupełnień
    przeniosą do rezerwy do dnia 30 stycznia 2006r. (...) poborowych będących
    absolwentami szkół wyższych przeznaczonych do odbycia przeskolenia
    wojskowego, którzy stali się absolwentami w 2005r. lub wcześniej, o ile
    studia rozpoczęli przed rokiem akademickim 2002/2003.
    Wystarczy, że obronisz się w tym roku. Po obronie poproś dziekana, żeby Ci
    wystawił zaświadczenie o wyniku obrony (musi zawierać uzyskany tytuł, datę
    obrony, ocenę z obrony i stwierdzać wyższe wykształcenie). Ważne jest, żeby
    zaświadczenie podpisał dziekan a nie pani z dziekanatu. Takie zaświadczenie
    potwierdza, że stałeś się absolwentem wyższej uczelni. Ja przedstawiałem
    właśnie takie zaświadczenie (oczywiście miałem kserokopię i zarządałem
    potwierdzenia złożenia ww. zaświadczenia).

    Tomek