    From: Marek Grobelski <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Aksjologia prawa - pomocy ;)
    Date: Thu, 27 Nov 2003 11:49:45 +0100

    [...]
    > Niezupelnie. Szczerze mówiac nie wiem, która grupa pomoga w rozumieniu
    > teminów i pojec...
    Dlatego uznalem, ze pl.soc.prawo bedzie najblizsza grupa, aby dowiedziec
    sie cos na ten temat. Choc patrzac po ostatnich postach to nie wygladalo to
    tak rozowo...

    > Moj arada jest taka - zajrzyj do slownika pod
    > "aksjologia" i powinno Ci sie rozjasnic. Potem dodaj "prawa" i juz wszystko
    > stanie sie oczywiste.
    No nie pozstaje nic innego.... pracowity weekend przede mna sie zapowiada
    ;)

    > Najwiecej sie mozna na ten temat dowiedziec w takim nieco zapomnianym
    > miejscu, jakim jest biblioteka. Taki duzy budynek, w którym nie wiedziec
    > czemu gderliwi ludzie w grubych okularach trzymaja na zakurzonych pólkach
    > mnóstwo ksiazek.
    Heh.... tak sie sklada, ze akurat wiem co to jest biblioteka, bo to jedyne
    miejsce, w ktorym mozna dostac bezplatnie lekturki... Tylko dlaczego daja
    takie krotkie terminy, a pozniej kaza sobie placic za przetrzymywanie? :P

    > Wsród nich sa i takie, które traktuja o socjologii prawa
    > lub filozofii prawa, czy moze takze o doktrynach prawnych. Z tego co
    > pamietam w podreczniku Kojdera pt. Godnosc i sila prawa ( chyba - cytat z
    > pamieci ) powinienes cos na ten temat znalezc. Podobnie w knigach
    > traktujacych o filozofii prawa, ale unikaj tych, która napisala niejaka
    > Szyszkowska. Straszne bzdety.
    Mam nadzieje, ze myle sie, myslac o calym tym zagadnieniu jako o jakims
    bzdecie. Bo jesli okaze sie to prawda to ciezki moj los podczas referowania
    tego. Moja klasa pod tym wzgledem jest wyjatkowam, bo np potrafia wyrazic
    swoja dezaprobate wobec referujacego rzucajac w niego papierowymi
    kulkami...

    > Bardzo prosze. I nie patrz na to w ten sposób:
    Tu akurat mam racje, gdyz to cala klasa gadala, a ja tylko w niewlasciwym
    momencie (czytaj: mocne rozdraznienie nauczyciela) wybuchlem smiechem...
    Gdy dostalem temacik to przynajmniej na 5 min byl spokoj...

    > Pomysl o tym jako o wspanialym zrzadzeniu losu, dzieki któremu bedziesz mial
    > pretekst, aby zapoznac sie z fascynujaca dziedzina wiedzy, tym samym
    > poszerzajac swoje horyzonty i stajac sie swiadomym i wartosciowym
    > obywatelem.
    Napewno referat ten dowartosciowuje mnie w tym zagadnieniu :)

    > Ja uwazam za duzy blad, ze aksjologii nie poswieca sie prawie
    > miejsca w ksztalceniu uniwersyteckim prawników, przez co sa potem tacy, jacy
    > sa.
    Moze gdy dowiem sie o co w tym chodzi to przyznam Ci racje... bo teraz to
    ja zbytnio niewiele mam do powiedzenia.

    > Co sie stalo z ars boni et aequi?
    He? ;]

    > Kto wie - moze Ci sie spodoba i pójdziesz w slady takich wariatów jak ja i
    > paru innych tutaj obecnych i w bibliotece zamieszkasz ( prawie )?
    Wariat? Niekoniecznie... po prostu pasjonat! A co do zamieszkiwania tam to
    raczej mi to nie grozi... dobrze mi tu gdzie jestem teraz ;)

    > Pozdrawiam i zycze sukcesów
    Dziekuje, dziekuje...

    --
    Marek Grobelski