  • 1. Data: 2007-12-22 09:24:43
    Temat: Adwokat wymusza wieksza zaplate niz byla umowiona
    Od: "Anna K." <n...@s...pl>

    Witam grupowiczow,
    przepraszam za byc moze chaotyczny post, ale to ze zdenerwowania...

    Przed chwila rozmawialam ze swoim adwokatem, ktory prowadzi moja sprawe w
    sadzie cywilnym.

    W tej chwili, po korzystnym wyroku I instancji, pozwany zlozyl apelacje i 27
    grudnia odbedzie druga rozprawa w tym sadzie - w zasadzie decydujaca. Jest
    juz opinia bieglego, w zasadzie korzystna dla mnie (acz nie jednoznaczna),
    ale sprawa jest na tyle skomplikowana, ze jeszcze mozna to zepsuc.

    Umowilam sie z adwokatem na kwote 3500 zl za prowadzenie sprawy w sadzie
    apelacyjnym (w I instancji zaplacilam mu 5000). Dzis sie dowiedzialam (czyli
    na 5 dni przed rozprawa, w to wchodza niedziela, wigilia i swieta), ze jest
    chce, zeby on dalej prowadzil ta sprawe, to musze mu doplacic drugie 3500
    zl. Dodam, ze poprzednia rozprawa (czyli ta pierwsza w sadzie apelacyjnym)
    odbyla sie we wrzesniu, czyli mial duzo czasu wczesniej, zeby mi powiedziec
    ze zmieniaja sie warunki a ja zebym znalazla innego adwokata. Domyslam sie,
    ze jak teraz nie zaplace, to on po prostu nie przyjdzie na rozprawe a ja
    zostane sama i sobie zwyczajnie nie poradze - pomijajac, ze nie znam sie na
    prawie wystarczajaco, to jest to dla mnie tak stresujace, ze po prostu wiem,
    ze sobie nie dam rady.

    Co moge zrobic w tej sytuacji? NIe mam szans na znalezienie innego adwokata
    do czwartku tym bardziej, ze sprawa jest trudna i skomplikowana, ma duzo
    watkow i zeby sie w nia wdrozyc, trzeba troche czasu.

    Wychodzi na to, ze bede musiala mu zaplacic, bo jak nie to zwyczajnie
    przegram mimo, ze w tej chwili jest bardzo korzystan dla mnie sytuacja. Czy
    moge jakos na niego naskarzyc i ewentualnie odzyskac te pieniadze juz po
    procesie? Przeciez to jest jakiej wymuszenie czy inne oszustwo.

    Dziekuje i pozdrawiam
    Anka

  • 2. Data: 2007-12-22 09:35:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Anna K." <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    A masz jakiekolwiek dokumenty związane z tym w jaki sposób się umówiliście
    i na jaką kwotę?

  • 3. Data: 2007-12-22 09:38:40
    Od: "Anna K." <n...@s...pl>

    > A masz jakiekolwiek dokumenty związane z tym w jaki sposób się umówiliście
    > i na jaką kwotę?

    Tylko e-maila, w ktorym pisze, ze prowadzenie sprawy w sadzie apelacyjnym
    bedzie kosztowalo 70% kwoty za prowadzenie sprawy w I instancji + przelew,
    jaki wykonalam nastepnego dnia, z wpisanym tytulem zaplaty "oplata za
    prowadzenie sprawy w sadzie apelacyjnym".

    Tyle tylko, ze e-maila mozna sobie dowolnego napisac i wydrukowac...

    Pozdrawiam
    Anka

  • 4. Data: 2007-12-22 10:18:10
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 22.12.2007 Anna K. <n...@s...pl> napisał/a:

> [...]
    > prowadzenie sprawy w sadzie apelacyjnym".
    >
    > Tyle tylko, ze e-maila mozna sobie dowolnego napisac i wydrukowac...

    No to czemu nie wzięłaś umowy na piśmie?!
    --
    Samotnik
    Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/

  • 5. Data: 2007-12-22 10:30:55
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Anna K. pisze:

> [...]
    > juz opinia bieglego, w zasadzie korzystna dla mnie (acz nie jednoznaczna),
    > ale sprawa jest na tyle skomplikowana, ze jeszcze mozna to zepsuc.

    Wątpię, czy adwokat na tym etapie lub jego brak cokolwiek zmieni.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 6. Data: 2007-12-22 10:33:40
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Anna K. pisze:

    > Tyle tylko, ze e-maila mozna sobie dowolnego napisac i wydrukowac...

    To chyba jednak nie tak. Z tego co słyszałem i się domyślam, da się
    stwierdzić z którego komputera mail wyszedł, to w razie sporu całkowicie
    wystarczy.

  • 7. Data: 2007-12-22 13:43:59
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 22 Dec 2007 11:30:55 +0100, Johnson napisał(a):

    > Wątpię, czy adwokat na tym etapie lub jego brak cokolwiek zmieni.

    Zwłaszcza, że nawet jeśli wypowie pełnomocnictwo, jeszcze przez 2
    tygodnie musi stawać za powódkę ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 8. Data: 2007-12-22 13:51:05
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > Zwłaszcza, że nawet jeśli wypowie pełnomocnictwo, jeszcze przez 2
    > tygodnie musi stawać za powódkę ;-)

    Też fakt :)

    Resumując, nie przejmować się tym co gada pan mecenas.
    Iść na sprawę i nie zastawiać się czy przyjdzie czy nie.
    Jak się wygra to się wygra i jest oszczędność na wydatkach na pełnomocnika.
    A jak sie przegra to:
    1. jak z innego powodu niż brak adwokata -> to i tak jest oszczędność na
    wydatkach na pełnomocnika;
    2. jak z powodu braku adwokata to pozwać adwokata o odszkodowanie i tyle.

    A następnym razem spisywać ustalenia z adwokatami

    Dodatkowo o samym nie przyjściu adwokata złożyć skargę do Okręgowej rady
    Adwokackiej, pewnie nic nie pomoże, ale trochę nerwów adwokatowi odbierze :)

  • 9. Data: 2007-12-22 16:44:51
    Od: "Anna K." <n...@s...pl>

    .

    > No to czemu nie wzięłaś umowy na piśmie?!

    No nie wzielam, bo nie pomyslalam o tym. Czy umowa ustna jest mniej wazna
    niz na pismie, pomijajac trudnosc z udowodnieniem jej po fakcie?
    Poza tym, gdybym miala umowe na pismie, to co najwyzej latwiej byloby mi
    pozniej walczyc z adwokatem o odszkodowanie jak napisal Johnson, ale w
    kwestii ostatniej rozprawy i tego, czy przyjdzie na nia, nie mialoby to
    znaczenia przeciez :(

  • 10. Data: 2007-12-22 16:55:51
    Od: "Anna K." <n...@s...pl>

> [...]
    > Adwokackiej, pewnie nic nie pomoże, ale trochę nerwów adwokatowi odbierze
    :)

    Dziekuje za odpowiedz, ale zwyczajnie sie boje stawiac tak sprawe. Moze nie
    przyjsc, moze przyjsc ale zwyczajnie olac sprawe, moze wszystko, jestem od
    niego zalezna. A na odszkodowaniu od awdokata mi nie zalezy, bo i nie
    zadoscuczyni mi to przegranej - bo to nie o pieniadze sie bije w sadze. Po
    prostu jak przegram to koniec i zadne odszkodowanie tego nie zmieni.

    Dlatego chce mu zaplacic. Moze zle zrobie, ale nie mam sily teraz jeszcze
    sie z adwokatem uzerac, tym bardziej, ze to adwokat i ciezko byloby mi
    jakies odszkodowanie pozniej wyrwac, bo na pewno bedzie sie bronil i to
    bardziej zaciekle niz swoich klientow. No i tak jak napisalam wyzej - duzo
    wazniejsze jest wygranie procesu dla mnie niz jakiekolwiek odszkodowanie
    pozniej. A adwokat dobry mimo wszystko, zadnych pretensji do niego nie moge
    miec z zwiazku z jego wczesniejszymi poczynaniami.

    Tak wiec nie chcialabym teraz z nim na jakas wojenna sciezke isc i pytanie
    jest takie - jak juz bedzie wyrok prawomocny, powiedzmy, ze apelacja
    zostanie odrzucona i wygram. To czy mam szanse odzyskac to, co mu teraz
    zaplace, czy raczej latwo sie moze 'wyslizgac'?