  • Data: 2005-02-03 16:30:10
    Temat: Re: Aborcja...
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    bo rzecze:
    > Mieszasz osobnika - postac dorosla, z "organizmem"

    Nigdzie nic nie pisałem ani o osobniku ani o postaci dorosłej.

    Ale też nie bardzo Cię rozumiem - człowiek to tylko postać dorosła?
    Chcesz mi powiedzieć, że na jakimś etapie swojego życia nie byłaś
    człowiekiem ?

    > zygota moze dac poczatek zarowno jednego zycia ludzkiego (oczywiscie),
    [..]

    No i co z tego ma niby wynikać?
    Już od pewnego czasu wiadomo, że człowiek rozmnaża się
    nie tylko płciowo, ale także przez pączkowanie.
    A co do źle rozwijających się to czy choroba wyklucza człowieczeństwo?

    > NIe istnieje POZARELIGINY argument,
    > ze nie wolnozabijac ORGANIZMU ludzkiego..

    Zdaje się, że "nie morduj" to nakaz moralny, występujący nawet tam gdzie
    nie ma religii a sama filozofia - np. w buddyzmie.
    A i również ateiści go wyznają, czy to znaczy, że są religijni?

    Oczywiście - jeżeli powiesz mi, że wyznajesz nihilistyczną filozofią,
    że wszystko wolno, także mordować ludzi to dyskusja staje się jakby nie
    na temat.

    > Zywy ludzki organizm moze byc w siwetle prawa
    > "uznany za zmarlego" i odlazcony od podczymujacej
    > zycie TKANEK LUDZKICH aparatury..

    *Człowiek* może być uznany za zmarłego.
    Ale zaiste - nie rozmawiamy o granicy śmierci, lecz o życiu i mordowaniu
    żyjącej ludzkiej istoty, a nie rozważaniach kiedy uznać, że już ona nie
    żyje.

    > Ochronie prawnej podmiotowej podlegfa PODMIOT
    > prawa. ochrona "dziecka poczetego", zawsze byla
    > "przedmiotowa", dopiero ze wzgledow religijnych wprowadzono
    > do kodeksu "dziecko poczete"...

    Daj spokój z tą religią.
    Podziały co do skrobanek idą na wskroś przez różne światopoglądy.
    Gdyby decydowała o tym religia, nie byłoby w Polsce problemu skrobanek,
    a skrobankowcy wisieliby na rozstajach.
    Podejście do tego wynika jedynie z egoizmu ludzi, niewiedzy i zaszłości.
    Egoizmu bo część ludzi i tak zamorduje nawet zdając sobie sprawę co
    robi, część zamorduje bo jest niedouczona i żyje schematami "zlepka
    komórek" usilnie powtarzanymi przez proskrobankowe środowiska, a część
    nigdy nie pozwoli sobie na przyznanie się, że to człowiek bo JUŻ ktoś z
    ich bliskich - matka, partnerka, siostra, koleżanka, przyjaciółka -
    popełnił takie morderstwo i pociągałoby to za sobą zbyt duże koszty
    emocjonalne.

    Od czasu gdy rozpoczęły się w Polsce dyskusje i debaty na temat
    skrobanek, dwukrotnie zwiększyła się liczba ich przeciwników bo do ludzi
    dotarło czym one są.
    No chyba, że chcesz mi wmówić, że przez te 10 lat dwukrotnie wzrosła
    religijność ludzi w Polsce?

    Jeśli nie to proszę - przestań powtarzać te banialuki o religii.

    pozdrawiam
    Arek