    Subject: Re: Abonament RTV i zmiana mieszkania
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Animka <a...@t...wp.pl>
    Date: Fri, 16 Mar 2018 22:13:21 +0100

    W dniu 2018-03-16 o 06:17, J.F. pisze:

    > A takie BBC jezdzilo samochodami pomiarowymi i szukalo kto odbiera i
    > nie placi :-)

    Żartujesz chyba?
    Nie przypominam sobie. Może jeszcze mnie na świecie nie było, ale raczej
    wtedy i BBC nie było :-)

    > A przeciez w PRL mozna bylo tak prosto - telewizory na talony,

    Tylko osoby wybrane raczej, protegowane przez I sekretarza partii.
    Ja kupiłam tv kolorowy dopiero jak dostalam w pracy dwumiesięczną
    odprawę po likwidacji Wydawnictwa. Polecialam wraz z córką w podskokach,
    telewizor miałam już upatrzony i miałam juz gdzieś, że praca się tu
    kończy, bo dla mnie wtedy praca wszędzie była. Nie było przyjezdnych
    ćwoków, którzy są teraz właściwie prefidnie wredną mafią w Warszawie.

    >i rejestracja od chwili zakupu :-)

    Nie miałam tej przyjemności :D

    Jacyś inni ludzie-obywatele wtedy chyba byłi, bo zasuwali na pocztę
    rejestrować. Nie wiem jak to było z moimi rodzicami, ale książeczkę
    oplat mieli. My po otrzymaniu mieszkania w czasach gierkowskich też
    honorowo zarejestrowaliśmy. Niestaty to teraz jest wielką klątwą, czy
    jak to nazwać. Ciągnie się to za człowiekiem aż do śmierci, jeśli nie
    dożyje do 75 lat. Dziady chciwe dali ludziom darmowe lekarstwa i darmowe
    przejazdy komunikacją miejską też od 75 roku życia. Nie wiem czy nie
    zdechnę. Tyle lat jeszcze trzeba czekać. Odpukać, po aptekach nie latam,
    tzn, że jeszcze ze mną nie jest tak źle.
    Fakt, że oplaty za abonament RTV były bardzo małe, groszowe. Ludzi nawet
    z niskimi dochodami było stać na niezłe jedzenie. Starczało od 1-go do
    1-go nawet jak się wydawało na papierosy i rozrywki kulturalne.

    --
    animka