  • Data: 2018-03-17 13:56:45
    Temat: Re: Abonament RTV i zmiana mieszkania
    Od: "P.B." <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 17 Mar 2018 08:51:17 GMT, jureq napisał(a):

    > "???????????, ???????????? ?????? ?? ?????????? ??????????? ?????????????"
    >
    > czyli w tłumaczeniu
    >
    > "Pelengatory, wyłapujące sygnał z heterodyny włączonego teleodbiornika"
    >
    > Poszukajcie w googlach jak działa tzw. superheterodyna. I wyjaśnienie:
    > częstotliwość pośrednia dla wszystkich produkowanych seryjnie telewizorów
    > była identyczna.

    Artykułu nie czytałem. Wykrywanie pola cewek odchylania wydawało się
    łatwiejsze, ze względu na duże moce w tych cekach.
    Wykrywanie emisji na częstotliwości pośredniej dawała informację, że ma
    telewizor. Jeżeli dałoby się wyłapać heterodynę, to nawet będzie wiadomo
    którą stację ogląda. Przy ówczesnych kilku programach, to nie byłoby
    trudne.

    > Podobno u nas w początku lat 50-tych XX w. próbowano konstruować na tej
    > samej zasadzie urządzenia do wykrywania słuchających Wolnej Europy. Z
    > tego co słyszałem, próby nie wyszły poza fazę laboratoryjną. Rosjanie
    > używali tej metody do potwierdzania, że ktoś odbiera tzw. "radiostacje
    > numeryczne".

    Technicznie wygląda na wykonalne. Problemem mógł być wówczas dostęp do
    podstawowych podzespołów elektronicznych.
    Dziś za to jest tyle sprzętów siejących falami radiowymi, że zapewne
    wyłapanie w tym śmietniku czegoś konkretnego byłoby niemałym wyzwaniem.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek