  • Data: 2018-03-15 19:55:45
    Temat: Re: Abonament RTV i zmiana mieszkania
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15-03-18 o 14:15, Shrek pisze:

    > Powstaje pytanie dlaczego państwo w sposób jawny to toleruje. Właściwa
    > odpowiedź brzmi, bo to państwu zalezy żeby obywatele gównianą kurwizję
    > oglądali, a nie obywatelom na kurwizji. Obywatele mogą sobie oglądać
    > polsat czy nie dajboże tvn i będą happy - co najwyżej da się więcej
    > podrasowanego diskopolo w postaci sławka i pełen odlot- wieś tańczy i
    > śpiewa, tylko propagandy nie ma;)

    Państwo to toleruje, bowiem to zaszłość historyczna i nie ma pomysłu,
    jak to mądrze rozwiązać. Kiedyś na terenie Polsko poza nielicznymi
    wyjątkami można było oglądać tylko TVP. Jak nam w stanie wojennym
    wyłączyli TVP, to u mnie nadal telewizja działała. Oglądaliśmy
    Czechosłowacką. Ale wracając do tematu były książeczki i płacono na TVP.
    Większość Polaków miała tylko TVP, a telewizor służył tylko do jej
    oglądania.

    TVP było wówczas jedyną telewizją. Nie każdy miał telewizor, więc
    sensownym było unormowanie tego w ten sposób, że płaci się za posiadanie
    telewizora. I tak do niczego innego służyć nie mógł. Ale świat się
    zmienił. Telewizji jest wiele. Oglądać ją można nie tylko przy użyciu
    telewizora. I teraz jest następujący dylemat.

    Za pieniądze publiczne pochodzące z podatku, można finansować jedynie
    podmioty publiczne, a te muszą stosować tzw. dyscyplinę finansową. Czyli
    przykładowo nie dałoby się kupić z "wolnej ręki" programu "Koło
    Fortuny", tylko trzeba by było ogłosić przetarg, albo stosować wskazane
    w ustawie różne tryby.

    Po za tym nikt nie chce się przyznać do tego, że oglądanie TVP jest
    przymusowe. A jak ktoś nie ma ochoty? Wszak kanałów jest multum.
    Oczywiście można by zakombinować z płatnymi platformami, ale coś
    podejrzewam, że choćby przez przekorę ludzie by nie chcieli płatnego
    TVP. Nikt nie chce ryzykować wypuszczenia z ręki takiego medium.

    No i zostaje to, co teraz, czyli dobrowolna opłata. Inna sprawa, że
    jakby ktoś tam myślał, to by zauważył, że skoro wpłaty od jakiś tam
    kilku procent oglądających wystarczą, to może wystarczyłoby zbierać od
    wszystkich, ale te 10 razy mniej. Skoro opłata za rok wynosi 246 zł, to
    może by wystarczyło od wszystkich pobierać po 25 zł/rok.