  • 11. Data: 2004-07-24 14:57:13
    Temat: Re: Abonament RTV
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 24 lip o godzinie 15:45, na pl.soc.prawo, Przemyslaw Rokicki
    napisał(a):

    > Ktos kiedys tu napisal ze musial placic podatek od nieruchomosci czy cos
    > takiego, a wlasnei jako adres firmy napisal mieszkanie, jak to jest?
    > Czy ja bedemusial placic (cos zwiazanego z moim mieskzaniem) dodatkowo?

    Ojjj panie R.
    Jak to jest że będąc właścicielem nieruchomości nie płacisz podatku od
    tejże? Przecież składa się do właściwego urzędu /miasta,gminy/ coś a`la
    PITy związane z powierzchnią nieruchomości i celem jej przeznaczenia. Na
    podstawie tego ów urząd przysyła Ci stosowne opłaty do uiszczenia w roku za
    ta nieruchomość. Jak pisałem, tyczy się to _właściciela_ nieruchomości.
    Skoro Ty tego nie wiesz to najprawdopodobniej nie jesteś właścicielem
    nieruchomości a wobec tego aby w takiej nieruchomości prowadzić DG musisz
    mieć zgodę _właściciela_ owej nieruchomości.
    Czy teraz już to jest dla Ciebie jasne?

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 12. Data: 2004-07-24 15:18:58
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    > Ojjj panie R.
    > Jak to jest że będąc właścicielem nieruchomości nie płacisz podatku od
    > tejże?

    Placi Rodzic.

> [...]
    > nieruchomości a wobec tego aby w takiej nieruchomości prowadzić DG musisz
    > mieć zgodę _właściciela_ owej nieruchomości.

    bede miec pozwolenie

    > Czy teraz już to jest dla Ciebie jasne?

    ale pytanie czy w zwiazku z tym ze bede tam prowadzil dzialalnosc,
    bedzie placone podwojnie, tak jak to ponoc w przypadku abonamentu RTV

    P.

  • 13. Data: 2004-07-24 17:39:32
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    > ale pytanie czy w zwiazku z tym ze bede tam prowadzil dzialalnosc,
    > bedzie placone podwojnie, tak jak to ponoc w przypadku abonamentu RTV

    bo wlasnie ktos wposminal (chyba na grupie o podatkach) ze musial 2 razy cos
    placic,
    wlasnie dlatego ze wpisal adres DG jako adres domowy.
    NIe chce po prostu pozniej niespodzianek. Rozumiesz?

    P.

  • 14. Data: 2004-07-25 05:08:01
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    "Będą rewizje u osób niepłacących abonamentu
    Danuta Waniek, szefowa Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, walczy o jak
    największą ściągalność abonamentu radiowo-telewizyjnego.

    Obywatel nie ma jednak obowiązku wpuścić do domu kontrolerów pocztowych. Nic
    się pod tym względem w prawie nie zmieniło, przez tę lukę w przepisach
    system ściągania abonamentów nie będzie szczelny - mówi Dorota Jasłowska,
    rzeczniczka Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

    Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji szykuje intensywną kampanię zachęcającą
    do płacenia abonamentu. - Zrobiliśmy tak już cztery lata temu i wpływy
    abonamentowe wzrosły - mówi Dorota Żebrowska, p.o. zastępcy dyrektora
    departamentu ekonomicznego Krajowej Rady."

    Link do pełnego tekstu :

    http://www.zw.com.pl/apps/a/tekst.jsp?place=zw2_a_Li
    stNews1&news_cat_id=11&news_id=43957

    AR

  • 15. Data: 2004-07-25 07:28:01
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 24 lip o godzinie 19:39, na pl.soc.prawo, Przemyslaw Rokicki
    napisał(a):

> [...]
    > placic,
    > wlasnie dlatego ze wpisal adres DG jako adres domowy.
    > NIe chce po prostu pozniej niespodzianek. Rozumiesz?

    Nie płacisz dwa razy - tylko są _inne_ stawki za m2 mieszkania "zwykłego" a
    inne stawki za m2 dla tego samego mieszkania dla prowadzenia DG.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 16. Data: 2004-07-25 07:51:53
    Temat: Re: Abonament RTV (Pani dr Waniek rozpoczyna kampanię - i my też)
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Zdaniem Rzecznika Praw Obywatelskich nakaz płacenia abonamentu
    radiowo-telewizyjnego wydany w drodze rozporządzenia jest niezgodny z
    konstytucją...

    - Moim zdaniem to, że obywatele muszą płacić abonament telewizyjny
    wyznaczony w drodze rozporządzenia, jest niezgodne z konstytucją. Zajmuję
    się już tą sprawą"- powiedział prof. Andrzej Zoll tygodnikowi "Gazeta
    Polska".

    - Ustawa o radiofonii i telewizji została wprawdzie przyjęta w 1992 r., a
    więc zanim uchwalono konstytucję, ale w obecnie przygotowywanej nowelizacji
    tej ustawy nie usunięto starych błędów, co oznacza, że gdyby weszła ona w
    życie, byłaby niezgodna z konstytucją i można by ją zaskarżyć do Trybunału
    Konstytucyjnego - tłumaczy Rzecznik Praw Obywatelskich w środowym numerze
    "GP" udostępnionym PAP we wtorek.

    - Obecnie obowiązująca ustawa o radiofonii i telewizji przyjęta została
    przez Sejm przed uchwaleniem konstytucji i faktycznie sposób ustalania w
    niej wysokości abonamentu jest sprzeczny z konstytucją. Projekt nowelizacji
    ustawy usuwa ten błąd. W noweli zaproponowano zapis, że Krajowa Rada określa
    co roku wysokość abonamentu na nie większą niż 1 proc. średniego
    wynagrodzenia w poprzedzającym roku - powiedział PAP Juliusz Braun,
    przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

    Braun przypomniał, że nakaz płacenia abonamentu radiowo- telewizyjnego za
    używanie odbiorników rtv jest wprowadzony ustawowo, a KRRiT na drodze
    rozporządzenia określa tylko jego wysokość.

    Opinię prof. Zolla o niekonstytucyjności obecnie obowiązującej ustawy o rtv
    podziela m.in. prof. Wojciech Łączkowski, konstytucjonalista, b. sędzia
    Trybunału Konstytucyjnego.

    - Mam duże wątpliwości co do zgodności z konstytucją dwóch rzeczy: sposobu
    pobierania abonamentu oraz zasady domniemania oglądania telewizji
    publicznej - bo taka faktycznie istnieje. Płacimy abonament za używanie
    odbiornika rtv, ale przecież wpływy z abonamentu otrzymuje w całości TVP, a
    płacić go muszą nawet osoby posiadające wyłącznie platformę cyfrową, na
    której nie ma programów telewizji publicznej - powiedział "GP" Łączkowski.

    - Płacenie abonamentu powinno być wprowadzone aktem o randze ustawy, a nie
    jak obecnie - rozporządzeniem Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Reguluje
    to wyraźnie konstytucja, która nakazuje, by wszystkie obowiązkowe opłaty
    nakładane przez państwo były wprowadzane ustawą - uważa prof. Mirosław
    Granat z katedry prawa konstytucyjnego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego
    i Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.

    Zdaniem prof. Granata "bardzo wątpliwa jest też konstytucyjność przymuszania
    ludzi do płacenia abonamentu z punktu widzenia praw człowieka. Jest to forma
    dyskryminacji osób, które nie chcą oglądać telewizji publicznej".

    - We wszystkich krajach europejskich gdzie jest abonament, przykładowo w
    Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech, przeznaczony jest on wyłącznie dla
    nadawców publicznych. Jeśli taka zasada nie narusza praw obywatelskich w
    tradycyjnych demokracjach europejskich to w Polsce też nie narusza -
    ripostuje Braun.

    Zgodnie z obowiązującą ustawą o radiofonii i telewizji z 1992 r. o tym
    jakiej wysokości abonament płaci się za używanie odbiorników rtv decyduje
    Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji w drodze rozporządzenia. W ustawie nie
    ma żadnych regulacji dotyczących sposobu wyznaczania przez KRRiT wysokości
    abonamentu.

    W rządowym projekcie nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji
    zaproponowano m.in. zmiany mające na celu poprawę ściągalności abonamentu.
    Przyjęto tam zasadę domniemania posiadania odbiornika przez każde
    gospodarstwo domowe. Ci, którzy nie mają odbiorników, musieliby złożyć
    stosowne oświadczenie, którego prawdziwość może być skontrolowana. Za
    złożenie fałszywego oświadczenia grozi kara - jak dotychczas - w wysokości
    30- krotności miesięcznej opłaty za abonament.

    Z danych Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wynika, że odbiorniki radiowe
    i telewizyjne ma w Polsce zarejestrowane 74 proc. gospodarstw domowych. 43,4
    proc. z nich nie opłaca abonamentu, przy czym ok. 28 proc. jest z tego
    obowiązku prawnie zwolnionych (np. kombatanci, inwalidzi, osoby powyżej 75
    roku życia).

    Liczba płacących abonament według KRRiT z roku na rok maleje. W 1999 roku
    opłaty uiściło 7,208 mln abonamentów, w 2000 już tylko 6,985 mln.

    Miesięczny abonament za użytkowanie odbiorników rtv wynosi 14 zł 10 gr. Sam
    radiowy abonament wynosi 4,60 zł miesięcznie.

    Wpływy z abonamentu Rada przekazuje w ustalonych przez siebie proporcjach na
    działalność publicznej radiofonii i telewizji.

    begin 666 clip_image001.gif
    M1TE&.#EA"@`*`/$!`&!@8/___P$"`P$"`R'_"TU33T9&24-%.2X
    P& ````QM
    M<T]035-/1D9)0T4Y+C "\9FTE@`A_PM-4T]&1DE#13DN,!@````,8VU04$I#
    M;7 P-S$R````!T]MMZ4`(?D$`0```0`L``````H`"@```@R,CZG+[0\
    A,#-4
    $4 ``.P``
    `
    end

  • 17. Data: 2004-07-25 08:19:20
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    > Nie płacisz dwa razy - tylko są _inne_ stawki za m2 mieszkania "zwykłego"
    > inne stawki za m2 dla tego samego mieszkania dla prowadzenia DG.

    a tą ionną stawkę będę musial dodatkowo placic?
    I czy mozna jak juz mowilem wczesniej sprecyzowac w ktorej czesci mieszkania
    jest prowazdona działalnosc?

    P.

    > GG: 997997
    Ile spedziles przy gadu zakladajac konto ? :))

  • 18. Data: 2004-07-25 08:27:47
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Na Panią dr Waniek wypina się też Krajowa Rada Biegłych Rewidentów, której
    rękoma Pani ta zapragnęła kontrolować firmy.

    A oto tekst z Gazety Prawnej z 7 czerwca br :
    Czy biegli rewidenci skontrolują abonament

    Na prośbę Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, Krajowa Rada Biegłych
    Rewidentów zwróciła się do biegłych rewidentów, aby podczas badania
    sprawozdań finansowych wzięli pod uwagę rozszerzenie swoich czynności
    kontrolnych o sprawdzanie wykonania obowiązku rejestracji odbiorników RTV i
    terminowego opłacania abonamentu przez instytucje.

    Firmy, których sprawozdania finansowe podlegają badaniu przez biegłych
    rewidentów, muszą liczyć się z tym, że biegły może zapytać o opłacanie
    abonamentu za korzystanie z telewizji publicznej. Czy kwestie te faktycznie
    zostaną objęte zakresem badania przez biegłych rewidentów - trudno
    przewidzieć. Zalecenia takie wydała biegłym rewidentom Krajowa Rada Biegłych
    Rewidentów (KRBR), publikując odpowiednie pismo w tej sprawie w biuletynie
    oraz na stronie internetowej biegłych rewidentów. Z prośbą o pomoc biegłych
    rewidentów zwróciła się do KRBR Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (KRRiT).

    Krajowa Rada Biegłych Rewidentów wyraziła jednak pogląd, że zakres kontroli
    podczas badania sprawozdania finansowego określa ustawa o rachunkowości oraz
    normy wykonywania zawodu biegłego rewidenta uchwalone przez KRBR, a także
    kierując się zasadą istotności - sami biegli rewidenci. W odpowiedzi KRRiT
    stwierdzono ponadto, że w tej sytuacji Krajowa Rada Biegłych Rewidentów nie
    może nałożyć na biegłych rewidentów obowiązku kontrolowania, czy dana
    instytucja rejestruje odbiorniki RTV oraz czy terminowo wnosi opłaty
    abonamentowe.

    Jednakże Krajowa Rada Biegłych Rewidentów, dostrzegając wagę problemu,
    postanowiła opublikować pismo w Biuletynie Krajowej Izby Biegłych Rewidentów
    (skierowanym do wszystkich biegłych rewidentów oraz podmiotów uprawnionych
    do badania sprawozdań finansowych), jak i na stronie internetowej izby.
    Pismo to zostało opatrzone komentarzem, że zaleca się, aby biegli rewidenci
    wzięli pod uwagę rozszerzenie swoich czynności kontrolnych o zakres wskazany
    w tym piśmie.

    Wiesława Moczydłowska

    No i co Pani Przewodnicząca ? Pewnie trochę głupio ?

  • 19. Data: 2004-07-25 09:14:19
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Pani Waniek i Pan Dąbrowski zapragnęli byli zainteresować listonoszy Poczty
    Polskiej funkcją kontrolerów posiadania w prywatnych mieszkaniach
    odbiorników RTV. Ci również wymienionym pokazali rzyć (to po góralsku dupa)

    Pozostaje więc kampania w tzw. środkach masowego przekazu. A może głupi
    przestraszą się i zaczną płacić ?

  • 20. Data: 2004-07-25 10:19:37
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 25 lip o godzinie 10:19, na pl.soc.prawo, Przemyslaw Rokicki
    napisał(a):

    > a tą ionną stawkę będę musial dodatkowo placic?

    O rany - NIE!
    Przyjmując że lokal masz 100m2 a na DG wyznaczyłeś 25m2 - to w oświadzeniu
    /PIT?/ do urzędu miasta/gminy wykazujesz że:
    - lokal miekszalny - 75m2
    - lokal DG - 25 m2

    > I czy mozna jak juz mowilem wczesniej sprecyzowac w ktorej czesci mieszkania
    > jest prowazdona działalnosc?

    Nie wiem jakie podstawy to określają.

    > Ile spedziles przy gadu zakladajac konto ? :))

    Kupiłem ;)
    Bs pbhefr - żneg

    --
    Pozdro... Artur Ch.