  • Data: 2002-01-11 07:56:31
    Temat: Re: Abonament RTV
    Od: "Krzysztof Dąbrowski" <b...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Abonamentu nie płaci się od osoby, tylko od odbiornika RTV. Zobowiązany do
    > płacenia jest właściciel odbiornika - nie właściciel mieszkania i nie
    > zameldowani w nim. Wyjątkiem jest sytuacja w gospodarstwach domowych,
    > gdzie mimo posiadania większej liczby odbiorników opłaca się abonament
    > tylko za jeden z nich (art. 48 ust. 5 URiT), łącznie z odbiornikiem
    > radiowym w samochodzie.

    Chodzi mi właśnie o taką systuację tzn. Matka po wyprowadzeniu i
    zamieszkaniu z mężem korzysta z jego urządzeń RTV i jego abonamentu. Moim
    zdaniem nie ma więc podstaw do naliczania abonamentu pomimio niewypełnienia
    formalności polegającej na wyrejestrowaniu.
    To tak jakby naliczać podatek drogowy właścicielowi samochodu, który uległ
    kasacji w wypadku drogowym, albo został skradziony czy sprzedany.
    Czy podstawą rozliczeń jest stan faktyczny czy formalności papierkowe?

    > Jeśli coś zmienią w ustawach, to lex retro non agit, więc suma twojego
    > świadczenia się nie zwiększy.

    Nie chodzi o to, że się zwiększy tylko o to że mogą dostać instrumenty
    prawne pozwalające im ściągnąć narosłe zaległości wraz z odsetkami, no np.
    ściąganiem zajmą się urzędy skarbowe. W moim wypadku przysłali za trzy lata
    na sumę ponad 400 zł + odsetki to będzie razem już prawie tysiąc zł.

    K.D.