    From: z <z...@u...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: A to co za brednia?
    Date: Fri, 15 Mar 2013 21:10:24 +0100

    W dniu 2013-03-15 20:40, Mr. Misio pisze:
    > Co to za brednie?
    >
    > Zatrudniajacy na czarno nie martwi się:
    > - urlopami
    > - chorobami
    > - prawami pracownika (i ze w upal ma dac pić)
    > - ksiegowością
    > - terminami wypowiedzenia
    > - kosztami obslugi skladek, podatkow (czyli ksiegowoscia)
    >
    > JEST ZNACZNIE TANIEJ, nawet jak sie na pracownika wydaje taka sama kase.
    > Zalozmy 2000 zł.
    >
    > Na czarno pracownik z 2000 dostanie znacznie wiecej niz po ozusowaniu i
    > opodatkowaniu. Bo dostanie 2000 a nie (policz na kalkulatorze
> [...]

    Nie wiem czy doczytałeś do końca. :-) Nie znam się ale chodzi o
    opodatkowanie tej kwoty i nie wciągnięcie jej w koszty działalności.
    co jest stratą tylko widoczną w zupełnie innym miejscu kalkulacji.
    Tak to rozumiem na chłopski rozum. :-)
    Jest mowa o tym że pozostałe "działania" pracodawcy są jak najbardziej
    legalne. Taka sytuacja mnie interesuje. Faktury kwity w najlepszym
    porządeczku tylko pracownik "trochę" NIE :-)

    Mnie dziwi że w rachunku złotowym jest taka mała różnica dla pracodawcy
    (wg tej kalkulacji).
    Urlopy i innye upierdliwości zajmujące czas pracodawcy mam na uwadze i
    zdaje sobie z nich sprawę.
    Jest coś na rzeczy w tych wyliczeniach czy to tylko brednie i
    sknerstwo... :-)