  • Data: 2004-09-24 06:58:19
    Temat: Re: 59 kc? a jak nie to czy jest jakis inny sposób?
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W moim przypadku byla ta
    > normalna umowa sprzedazy z tym, ze zalezalo mi na dodatkowym wymogu
    pisemnym,
    > gdyz chciałem spisać jeszcze dokładne dane nr silnika, nadwozia itp.,
    których
    > nie ustalilismy w umowie sprzedazy zawartej przez internet.
    w takim razie kupiłeś jakąś tam koparkę (oznaczoną co do gatunku), a nie tę
    konkretną - skoro cechy swoiste nie zostały w umowie zawarte. W takim razie
    gość nie sprzedał twojej własności. Natomiast ma problem, skąd wziąć taką
    koparkę, o tych samych cechach - dla ciebie.

    > jesli nie moge uniewaznic umowy sprzedazy ktora sprzedawca zawarl pozniej
    > osoba 3 oczywiscie dzialajaca w dobrej wierze) to czy moge zadac przed
    sadem
    > jako odszkodowania tych 5 tys zł (39-34)?
    > To nie jest wydaje mi się odszkodowanie za utracone korzysci, gdyz w sumie
    > winika z tego ze ta koparka była już moją własnością i ta różnica (5 000
    zł)
    > powinna należeć się mi, a nie tej osobie co mi ja sprzedała wcześniej, a
    potem
    > jeszcze raz innej osobie.
    Musisz jasno i wyraźnie wykazać swoją szkodę - przysługuje ci prawo do
    odszkodowania, a nie prawo żądania wydania uzyskanych przez sprzedawcę
    korzyści.

    Zawsze możesz powiedzieć, że wartość rynkowa tej koparki była większa -
    natomiast musiałbyś to udowodnić - to, że ktoś kupił za 39tys, to nie
    znaczy, że koparka była tyle warta - a na tobie będzie ciążył dowód, jaka
    była wartość rynkowa koparki - to że ją ktoś za tyle kupił, to troszkę za
    mało.

    p.
    W.

    p.