  • Data: 2004-09-25 19:13:07
    Temat: Re: 59 kc? a jak nie to czy jest jakis inny sposób?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 24 Sep 2004, Wirtualna wrote:

    >+ > W moim przypadku byla ta
    >+ > normalna umowa sprzedazy z tym, ze zalezalo mi
    >+ > na dodatkowym wymogu pisemnym,
    >+ > gdyz chciałem spisać jeszcze dokładne dane nr
    >+ > silnika, nadwozia itp., których
    >+ > nie ustalilismy w umowie sprzedazy zawartej przez internet.
    >+ w takim razie kupiłeś jakąś tam koparkę (oznaczoną co do gatunku), a nie tę
    >+ konkretną - skoro cechy swoiste nie zostały w umowie zawarte. W takim razie
    >+ gość nie sprzedał twojej własności. Natomiast ma problem, skąd wziąć taką
    >+ koparkę, o tych samych cechach - dla ciebie.

    A problem czego dotyczy ? Piszesz "kupiłeś" - mi się nie widzi.
    Umawiał się że kupił...
    Wyjaśniam że wskazanie na to:
    +++++
    Art. 155.
    § 1. Umowa sprzedaży [...] przenosi własność [...] chyba
    że [...]
    § 2. Jeżeli przedmiotem umowy zobowiązującej do przeniesienia własności
    są rzeczy oznaczone tylko co do gatunku, do przeniesienia własności
    potrzebne jest przeniesienie posiadania rzeczy.
    To samo dotyczy wypadku, gdy przedmiotem umowy zobowiązującej do
    przeniesienia własności są rzeczy przyszłe.
    -----

    Znaczy: widzę problem. Z udowodnieniem że było "przeniesienie
    posiadania" :]
    IMO - jeśli opis jest prawidłowy, umawiali się co do *jakiejś*
    koparki, to sprzedaży nie było... najwyżej umowa przedwstępna
    czy jak jej tam...

    >+ Musisz jasno i wyraźnie wykazać swoją szkodę - przysługuje ci prawo do
    >+ odszkodowania, a nie prawo żądania wydania uzyskanych przez sprzedawcę
    >+ korzyści.

    Nie mam zdania do czego ma prawo przy "umowie zobowiązującej"...
    Jakby ustalili odszkodowanie za niewywiazanie się z umowy - byłoby
    najprościej...

    pozdrowienia, Gotfryd