    From: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: 59 kc? a jak nie to czy jest jakis inny sposób?
    Date: Wed, 22 Sep 2004 08:46:19 +0200

    Użytkownik " Bohdan" <d...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    news:cipb5e$at3$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    umowy

    > Zawarliśmy umowę sprzedaży. Forma pisemna była forma dodatkową.
    jak zrozumialem, umowiliscie sie na sprzedaz konkretnej koparki, za
    konkretna cene w przyszlosci (warunek - jak gosc wroci do Polski). To nie
    jest umowa sprzedazy, tylko umowa przedwstepna.

    Jesli zawarliscie umowe sprzedazy, to z chwila zawarcia umowy koparka stala
    sie twoja, a gosc sprzedal twoja wlasnosc.

    > A jeśli chodzi o odszkodowanie, to jakiego odszkodowania mogę żądąć tzn.
    > My podpisaliśmy umowę sprzedaży na 34 000 zł, a on prawpodobnie sprzedał
    ją za
    > 39 000 zł.
    to nie ma znaczenia - nie liczy sie, ile on na tym zyskal, tylko to, ile ty
    na tym straciles - musisz rozroznic odszkodowanie od wydania bezprawnie
    uzyskanych korzysci.

    > Czy mogę wtedy żądać odszkodowania w wysokości 39 000 zł co w końcowym
    > rozrachunku (39-34) da mi dodatkowe 5 tysięcy + zwrot kosztów sądowych.
    > Domniemywam tak, gdyż w sumie wynikałoby z tego, że on sprzedał moją
    własność.
    sprzedal twoja wlasnosc o ile byla to umowa sprzedazy:

    umowa sprzedazy wyglada tak:

    Strony zgodnie postanawiaja:
    1. Sprzedawca przenosi wlasnosc koparki nr rej W0 DUPA marki CAT na
    Kupujacego.
    2. Kupujący zobowiazuje sie zaplacic Sprzedajacemu cene 34'000pln w terminie
    2 tygodni gotowka w siedzibie sprzedawcy.
    3. Wydanie przedmiotu umowy nastapi po zaplaceniu ceny w siedzibie
    Sprzedajacego.

    Umowa przedwstepna sprzedazy natomiast tak:

    Strony zgodnie postanawiaja:
    1. Sprzedawca zobowiazuje sie do sprzedania Koparki nr rej W0 DUPA marki CAT
    Kupujacemu
    2. Strony ustalaja cene transakcji na 34'000pln
    3. Kupujacy zobowiazuje sie do kupienia Koparki od Sprzedajacego
    4. Sprzedaz zostanie zrealizowana w terminie 7 dni od powrotu Sprzedawcy do
    Polski, nie pozniej jednak, niz z uplywem miesiaca.

    Przytocz cala tresc swojej umowy, moze czegos sie doczytamy. Wyslij tez
    wymieniana korespondencje (wykladnia oswiadczenia woli)

    p.
    W,