    From: Daniel Pyra <d...@s...be.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: 47/1000 - komornicy
    Date: Sun, 10 Mar 2013 23:23:52 +0100
    <khetf8$19m$1@news.task.gda.pl> <khfg2a$44m$2@node1.news.atman.pl>
    <khfh98$ihu$3@news.task.gda.pl> <khfqpn$m90$1@node2.news.atman.pl>
    <khg0at$r0r$2@news.task.gda.pl>
    <513b8553$0$1219$65785112@news.neostrada.pl>
    <khg457$5i8$1@news.task.gda.pl>
    <513b9d0b$0$26683$65785112@news.neostrada.pl>
    <khg6ii$arm$3@news.task.gda.pl>
    <513ba319$0$1227$65785112@news.neostrada.pl>
    <khg822$ej5$3@news.task.gda.pl> <khgaih$ldv$1@news.task.gda.pl>
    <khh6j6$okt$1@news.task.gda.pl>
    <3...@g...com>
    <khhhfo$ksr$1@news.task.gda.pl> <khho53$773$1@news.task.gda.pl>
    <e...@g...com>
    <khi2ek$3fm$2@news.task.gda.pl> <khi74j$fqc$1@news.task.gda.pl>
    <khi814$hn1$1@news.task.gda.pl> <khisgm$d2k$1@news.task.gda.pl>
    <khiv21$j9t$1@news.task.gda.pl>

    W dniu 10.03.2013 22:47, Liwiusz pisze:

    > A jaką refleksję masz na myśli? Jest tytuł wykonawczy na dane nazwisko,
    > są dokładne dane dłużnika podane przez wierzyciela, nie ma żadnych
    > podstaw, aby komornik nad tym dłużej medytował.

    Nie ma podstaw - bo dziś nie ma odpowiedzialności, przecież to właśnie
    jest błędne koło. Gdyby była odpowiedzialność (choćby w postaci polisy
    ubezpieczeniowej), to komornik nie byłby taki wyrywny, żeby czyścić
    przypadkowym ludziom konta.
    Prawdziwy dłużnik raczej nie trzymałby kilkudziesięciu tysięcy w banku
    na rachunku na swoje nazwisko. Co dla myślącej osoby byłoby dość
    oczywistą przesłanką do pewnych wątpliwości. Ale nie dla komornika, on
    zgarnia dolę za wykonane czynności.
    Wyjaśnij więc, po co jest komornik, bo pismo do banku identyczne w
    treści równie dobrze mógłby pisać wierzyciel. Ustawodawca jednak w
    swojej mądrości zorganizował ścieżkę egzekucyjną w inny sposób.

    > Nie rozumiem. Jeśli wskazane konto nie należy do dłużnika, to bank nie
    > zajmie.

    Te zdanie nie jest prawdziwe, jak widać, jak widać z omawianego tutaj
    przypadku... Konto nie należało do dłużnika, a zajęcie miało miejsce.

    Doprawdy? A napisałem nieprawdę?

    Pozdr.!
    (D)