  • 1. Data: 2005-03-07 11:27:59
    Temat: 2 pytania - subdomena oraz blad w az.pl
    Od: "eM." <marcin[Bleble]@subarak.com>

    Witam,

    1) Pan mgr X wpisuje w przegladarce adres sindbad.hotele.pl - poniewaz taka
    subdomena nie istnieje to przekierowayana jest na glowna strone naszego
    serwisu hotele.pl. Firma w ktorej pracuje mgr X to: www.Sindbad-Hotele.pl
    ( nazwa z myslnikiem ). Pan mgr X zada od nas zaprzestania czegos takiego,
    bo odbieramy mu klientow i traci pieniadze :] Co oczywiscie jest bzdura :)
    Jest jakis prawny dokument, ktory mowi, ze moge w ramach swojej domeny miec
    jaka chce subdomene? abstrachujac oczywiscie od tego, ze jej nie mamy
    utworzonej ...

    Czy jak przekierujemy subdomene sindbad na onet.pl to bedzie chcial sadzic
    sie z nimi? :)))

    2) W firmie az.pl jest blad, ktory pozwala zarejestrowac 3 i 2 literowa
    domene z koncowka "ws" - np. 123.ws, 88.ws. Rejestrujac taka domene w az.pl
    obciazona zostaje karta kredytowa, pieniadze zostaja sciagniete z konta,
    wyslana zostaje faktura proforma. Koszt takiej domeny to 100 zl + vat za rok
    w az.pl. problem polega na tym, ze cena takiej domeny na swiecie to 500$ za
    nazwe zlozona z 3 znakow i okolo 2500$ za nazwe 2 znakowa za rok.
    Czy w takim wypadku mozna klocic sie z az.pl o to, ze zaplacone zostalo za
    domene np. 333.ws i taka domene wowczas musza zarejestrowac? Na stronie
    az.pl nie ma informacji nigdzie odnosnie tego, ze nie sa rejestrowane takie
    krotkie nazwy. System je przepuszcza.

    Pozdrawiam,

    Marcin

  • 2. Data: 2005-03-07 14:07:11
    Temat: Re: 2 pytania - subdomena oraz blad w az.pl
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 7 mar o godzinie 23:09, na pl.soc.prawo, Przemek R.(sopot)
    napisał(a):

    > powiedz Panu mgistrowi zeby sie leczyl, ew moze zazalenie do microsoft na IE
    > wyslac, do tworcow mozilli, opery i innych przegladarek.

    A co tu winne przeglądarki Przemku?
    Przecież to serwery nazw /DNS/ rozwiązuje te sprawy a nie przeglądarki.

    > Co innego jakbys posiadal subdomene sindbad.hoetele.pl ktora by kierowalka
    > do innego hotelu niz do magistra a magister bylby wlascicielem
    > zastrzezonej nazwy sindbad, a tak to ci moze nagwizdac

    A dlaczego nie można posiadać subdomen w swojej domenie, które mają w
    nazwie wyraz, frazę związaną z jakąś firmą?

    --
    Herbi
    07-03-2005 15:07:09

  • 3. Data: 2005-03-07 14:21:04
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Herbi" <x...@a...pl> napisał w wiadomości

    > A co tu winne przeglądarki Przemku?
    > Przecież to serwery nazw /DNS/ rozwiązuje te sprawy a nie przeglądarki.

    nie wiem co rozwiazuje, nie znam sie na tym, wiem tylko co wyrabia IE po
    wpisaniu jakiegos slowa.

    > A dlaczego nie można posiadać subdomen w swojej domenie, które mają w
    > nazwie wyraz, frazę związaną z jakąś firmą?

    mowimy o tym przypadku ... wprowadzal by w blad potencjalnego klienta
    hotelu sindbad,

    P.

  • 4. Data: 2005-03-07 14:31:27
    Od: "eM." <marcin[Bleble]@subarak.com>

    > A dlaczego nie można posiadać subdomen w swojej domenie, które mają w
    > nazwie wyraz, frazę związaną z jakąś firmą?

    No wlasnie :) Otoz to, ale ów Pan mgr X tego nie rozumie. Ponadto mu nawet
    tej subdomeny tam nie mamy .. choociaz korci nas napisanie czegos glupiego
    tam ;)

    No coz, ale chyba nie bylem w stanie mu tego wyjasnic, wiec dopisalem takie
    cos do htaccess:

    Deny from IP_mgr_X

    Pozdriawiam i milego dnia,

    Marcin

  • 5. Data: 2005-03-07 15:18:22
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "eM." <marcin[Bleble]@subarak.com> napisał w wiadomości

    > No wlasnie :) Otoz to, ale ów Pan mgr X tego nie rozumie. Ponadto mu nawet
    > tej subdomeny tam nie mamy .. choociaz korci nas napisanie czegos glupiego
    > tam ;)

    jzu qmam o co chodzi

    > No coz, ale chyba nie bylem w stanie mu tego wyjasnic, wiec dopisalem
    > takie cos do htaccess:
    >
    > Deny from IP_mgr_X

    napisz mu ze alias kosztuje 100 zl na pol roku i tyle, jezeli nie jest
    zainteresowany tp wrzuc obrazek z golym
    tylkiem i napis for mgr_X :-)
    P.

  • 6. Data: 2005-03-07 18:53:09
    Od: Maciej Bogucki <no_email@no_email.net>

    Użytkownik Herbi napisał:

    > A co tu winne przeglądarki Przemku?
    > Przecież to serwery nazw /DNS/ rozwiązuje te sprawy a nie przeglądarki.

    1. Trudno oczekiwać aby Pan radzca prawny Piotr Papierz był oskarżony
    przez zwierzchnika stolicy apostolskiej www.papierz.pl.

    2. Jedynym co Pan mgr mógłby zgodnie z prawem zrobić to odkupić
    interesującą go subdomenę na warunkach które zadowolą obie strony.

    3. Istnieje możliwość takiej konfiguracji serwerów aby, w zależności od
    potrzeb wywołanie nieistniejącej domeny było lub nie było przekierowane
    na określoną stronę. Ale jest to informacja odbiegająca od tematu.

  • 7. Data: 2005-03-07 22:09:05
    Od: "Przemek R.(sopot)" <p...@t...gazeta.pl>

  • 8. Data: 2005-03-08 04:42:31
    Od: "Przemek R.(sopot)" <p...@t...gazeta.pl>

    > 3. Istnieje możliwość takiej konfiguracji serwerów aby, w zależności od
    > potrzeb wywołanie nieistniejącej domeny było lub nie było przekierowane
    > na określoną stronę. Ale jest to informacja odbiegająca od tematu.

    tzw alias ?

    P.

    --
    #####################################
    Idąc, idąc ulicą ludzie patrzą jakby mnie już

    Będę bił, oczy podbijał, będę gwałcił i zabijał
    Ale za to będę na spokojnie ludzi mijał

  • 9. Data: 2005-03-08 08:44:59
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 7 mar o godzinie 19:53, na pl.soc.prawo, Maciej Bogucki napisał(a):

    > 2. Jedynym co Pan mgr mógłby zgodnie z prawem zrobić to odkupić
    > interesującą go subdomenę na warunkach które zadowolą obie strony.

    Odkupić subdomenę ??? LOL
    Kto zdrowy na umyśle robi coś takiego?

    > 3. Istnieje możliwość takiej konfiguracji serwerów aby, w zależności od
    > potrzeb wywołanie nieistniejącej domeny było lub nie było przekierowane
    > na określoną stronę. Ale jest to informacja odbiegająca od tematu.

    Mylisz pojęcia.
    Piszesz teraz o *domenie która nie istnieje* - więc otrzymasz zwrot '401'
    a nie że przekieruje Cię na 'inna stronę' - bo i na jaką??
    Właśnie DNSy robią to że kierują na adres konkretnego komputera, ale jeżeli
    takiej nazwy nie ma w bazie DNSów - to gdzie ma zostać przekierowane
    połączenie?

    --
    Herbi
    08-03-2005 09:44:57

  • 10. Data: 2005-03-08 10:52:04
    Od: Kira <c...@e...pl>

    Re to: Herbi [Tue, 8 Mar 2005 09:44:59 +0100]:

    > Odkupić subdomenę ??? LOL
    > Kto zdrowy na umyśle robi coś takiego?

    Ten, kto stwierdzil ze przyniesie mu to wymierna korzysc.
    Jesli faktycznie az tak wiele osob probowaloby wejsc na
    moja strone mylac sie i wpisujac czyjas subdomene, calkiem
    mozliwe ze pomyslalabym o jej kupnie.

    Co do mojego zdrowia na umysle sie nie wypowiadam... ;)

    Kira