  • 1. Data: 2005-03-07 10:54:47
    Temat: Operator kablowy łamie umowę
    Od: "Marek" <v...@p...onet.pl>

    Witam.
    Kilka miesięcy temu podpisywałem umowę z Multimedia Polska w której m.in.
    gwarantowali cenę 79,99 brutto przez 12 miesięcy za inetrnet. Od marca
    wchodzi w życie 22% podatek Vat na usługi internetowe. Dzwoniłem dzisiaj do
    Boku i okazuje się, że do kwoty 79,99 brutto doliczają 22% Vatu łamiąc tym
    samym umowę. Po krótkiej rozmowie w której konsultant nie był w stanie
    odpowiedzieć co dalej obiecali zadzonić za chwilę. I rzeczywiście
    zadzwonili. Dali mi wspaniałomyślnie możliwość zerwania umowy bez ponoszenia
    kosztów. Problemem jest to że nie mam zamiaru rezygnowac z internetu. Co
    mogę w tej sytuacji zrobić - rozumiem że prawo jest po mojej stronie?

    Dzięki za podpowiedź

  • 2. Data: 2005-03-07 11:20:26
    Temat: Re: Operator kablowy łamie umowę
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

> [...]
    > kosztów. Problemem jest to że nie mam zamiaru rezygnowac z internetu. Co
    > mogę w tej sytuacji zrobić - rozumiem że prawo jest po mojej stronie?

    Jesli masz na umowie 79.99 brutto przez 12 miesiecy, to nadal po prostu
    tyle plac ignorujac faktury przysylane przez operatora ;-) Tyle, ze tą
    umowe to wowczas oni mogą wypowiedziec .... tak czy inaczej w sądzie
    spokojnie wygrasz co nie zmienia faktu, ze netu nie bedziesz mial. Chyba
    powinien zajac sie tym UOKiK ....

  • 3. Data: 2005-03-07 11:22:30
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    Marek <v...@p...onet.pl> wrote:

    > Dali mi wspaniałomyślnie możliwość zerwania umowy bez ponoszenia
    > kosztów. Problemem jest to że nie mam zamiaru rezygnowac z internetu. Co
    > mogę w tej sytuacji zrobić - rozumiem że prawo jest po mojej stronie?

    To co Ci powiedziano - wypowiedzec umowe bez niekorzystnych skutkow
    wypowiedzenia przed terminem umowy zawartej na czas okreslony i poszukac
    sobie innego/tanszego operatora. Sam place teraz 25 zl + 10 zl ekstra [z
    wlasnego wyboru] za stale, publiczne IP. Od marca bedzie to lacznie zamiast
    35, 40 zl - taka podywzke mozna przezyc bez problemu.
    Mozesz tez placic wiecej i kolekcjonowac faktury jesli lacze jest w lokalu
    w ktorym mieszkasz. IMO operator moze w tym przypadku podniesc cene -
    zmiana stawki VAT podpada pod nadzwyczajna zmiane okolicznosci.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl #GG:351722 #ICQ:101413938

  • 4. Data: 2005-03-07 12:00:27
    Od: "Marek" <v...@p...onet.pl>

    KrzysiekPP napisał(a):
    [...] tak czy inaczej w sądzie
    > spokojnie wygrasz co nie zmienia faktu, ze netu nie bedziesz mial. Chyba
    > powinien zajac sie tym UOKiK ....
    No właśnie a co mogę zarządać od firmy jeżeli bym udał się z tym do sądu.
    Jakieś odszkodowanie, sąd mógłby ich zmusić do kontynuowania świadczenia
    usług po starej cenie? Jaka ustawa reguluje takie sytuacje?

  • 5. Data: 2005-03-07 13:54:13
    Od: g...@p...onet.pl

    Pragnę tylko zwrócić uwagę na sytuację jaka miała miejsce w maju ub roku czyli
    podniesienie VAT na usł budowl. do 22%.
    Firmy, które miały podpisane umowy z wykonawcami zaczęły otrzymywać f-ry ze
    zwiększoną kwotą VAT. Większość nie płaciła, sprawy trafiły do sądu.
    Na dzień dzisiejszy większośc wyroków jest po stonie usługodawców. Jednym
    słowem maja zapłacić zwiększony VAT mimo, że nie było tego określonego w umowie.
    Pzdr greo

  • 6. Data: 2005-03-07 14:12:34
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 7 mar o godzinie 13:00, na pl.soc.prawo, Marek napisał(a):

    > No właśnie a co mogę zarządać od firmy jeżeli bym udał się z tym do sądu.

    Ale z cIEBIE bęcwał!!
    Co chcesz żądać??
    Popier..iło się w główkach - chcesz za darmo wszystko??

    > Jakieś odszkodowanie, sąd mógłby ich zmusić do kontynuowania świadczenia
    > usług po starej cenie? Jaka ustawa reguluje takie sytuacje?

    Tak, na poziomie cen sprzed denominacji złotego - o ile wiesz kiedy i co to
    było.
    To by cI pasowało co?

    Odpowiedział cI konsultant - masz *prawo* wypowiedzieć umowę bez skutków
    finansowych dla siebie - i spadaj na drzewo buraku.

    --
    Herbi
    07-03-2005 15:12:32

  • 7. Data: 2005-03-07 15:18:45
    Od: "nome" <n...@p...wp.pl>

    > Ale z cIEBIE bęcwał!!

    bez komentarza...

    > Popier..iło się w główkach - chcesz za darmo wszystko??

    ponownie bez komentarza...

    > finansowych dla siebie - i spadaj na drzewo buraku.

    i poraz kolejny bez komentarza...

    ja sie tylko zastanawiam skąd tacy ludzie sie biorą. chyba z warszawy albo
    innego zakompleksionego miejsca w tym kraju.

    --
    zdecydowanie nie pozdrawiam
    nome

  • 8. Data: 2005-03-07 15:28:23
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > ja sie tylko zastanawiam skąd tacy ludzie sie biorą. chyba z warszawy albo
    > innego zakompleksionego miejsca w tym kraju.

    W jego slumsach Neo podlaczyli ;-) Bracho ziomal rzucil palke, zalozyl
    najlepszy dres i siadl do komputera.

  • 9. Data: 2005-03-07 19:17:37
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-03-07 16:18 :
    > ja sie tylko zastanawiam skąd tacy ludzie sie biorą. chyba z warszawy albo
    > innego zakompleksionego miejsca w tym kraju.

    A ja chyba już wiem, kto tu ma kompleksy...
    w.

    --
    Wolę mieć legalnego Windowsa
    niż kradzionego Linuksa

  • 10. Data: 2005-03-07 21:02:30
    Od: "nome" <n...@p...wp.pl>

    Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl> wypocił(a):
    > Dnia 2005-03-07 16:18 :
    > A ja chyba już wiem, kto tu ma kompleksy...

    łomatko... biedny warszawiak... juz wolałbym w kutnie mieszkac buehehehehe

    --
    pozdrawiam
    nome