  • 1. Data: 2009-04-06 11:45:30
    Temat: 2 pytania fiskusowo pitowe...
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Cześć, dziś mam takie pytanie - może akurato ktoś przerabiał i wie :

    1. Czy , jeśli rozwód nastąpił w poprzednim 2008 roku, matka samotnie
    wychowująca dziecko może się z rozliczać jako taka właśnie ?
    2. Czy alimenty powinny być uwzględnione jako dodatkowy przychód (to by było
    draństwo, bo przecież już raz to zostało opodatkowane, no ale...) ?

    pozdr.

  • 2. Data: 2009-04-06 11:58:54
    Temat: Re: 2 pytania fiskusowo pitowe...
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 06 Apr 2009 13:45:30 +0200, sundayman napisał(a):

    > 1. Czy , jeśli rozwód nastąpił w poprzednim 2008 roku, matka samotnie
    > wychowująca dziecko może się z rozliczać jako taka właśnie ?

    Może.

    > 2. Czy
    > alimenty powinny być uwzględnione jako dodatkowy przychód (to by było
    > draństwo, bo przecież już raz to zostało opodatkowane, no ale...) ?

    wolne od podatku dochodowego są alimenty:

    a) na rzecz dzieci, które nie ukończyły 25. roku życia, oraz dzieci bez
    względu na wiek, które zgodnie z odrębnymi przepisami otrzymują zasiłek
    (dodatek) pielęgnacyjny lub rentę socjalną,

    b) na rzecz innych osób niż wymienione w lit. a), otrzymane na podstawie
    wyroku sądu lub ugody sądowej, do wysokości nieprzekraczającej
    miesięcznie 700 zł.

  • 3. Data: 2009-04-06 13:20:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    sundayman wrote:
    > Cześć, dziś mam takie pytanie - może akurato ktoś przerabiał i wie :
    >
    > 1. Czy , jeśli rozwód nastąpił w poprzednim 2008 roku, matka samotnie
    > wychowująca dziecko może się z rozliczać jako taka właśnie ?

    tak

  • 4. Data: 2009-04-06 20:38:38
    Od: "Nowak" <s...@p...onet.pl>

    dzięki za pomoc :)\