  • 1. Data: 2009-04-06 08:32:20
    Temat: Allegro - ciekawostka do analizy.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Witam.
    Jest sobie taka aukcja:

    http://allegro.pl/item602860844_canon_a1000_is_za_10
    zl_sprawdz_czy_to_mozliwe.html

    Cytat:
    +++
    dzisiaj oferuje 70 kodów na ten aparat. Spośród nich zostanie wylosowany
    jeden i jego właściciel otrzyma nowy aparat fotograficzny ...
    ...[dopisek]...
    W losowaniu bierze udział wszystkie 70 kodów.
    ---

    Czy mi się dobrze wydaje, że cóś takiego podlega pod przepisy o grach
    i zakładach wzajemnych (i tam określone podatki)?
    I czy uczestnicy imprezy "nielegalne zakłady" nie podpadają pod
    jakieś przepisy karne?
    :>

    Pomijam oczywiście to, czy państwo powinno (tak z założenia) ustanawiać
    monopole na zakłady (jednocześnie bardzo proste przez obejścia przez
    organizatorów wszelkich "konkursów" z pytaniami "czy ziemniak to
    warzywo", jak państwo CHCIAŁOBY to MOGŁOBY zablokować takie manewry)
    oraz to że mamy wzorzec "jak nie pisać umów" :> (dopisek sugeruje,
    że wystawca zorientował się że nie wiadomo jak potraktować przypadek
    kiedy nie będzie chętnych na "kupony", zapisał to chyba celowo niejasno
    żeby wygenerować spór o to że "niesprzedany kupon" to on ma więc on
    "wygrał", a na to że nie ma zapisu co zrobić jak połowa "licytujących"
    nie zapłaci pewnie dopiero wpadnie :P, w szczególności wobec faktu
    że nie jest określony termin "zakupu" i jego relacja do wpłaty)

    BTW:
    Co mnie najbardziej w tym układzie dziwi, to 16 uczestników.
    Ale to oczywiście też już OT :)

    pzdr, Gotfryd

  • 2. Data: 2009-04-06 11:26:18
    Temat: Re: Allegro - ciekawostka do analizy.
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 06-04-2009 o 10:32:20 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > i zakładach wzajemnych (i tam określone podatki)?
    > I czy uczestnicy imprezy "nielegalne zakłady" nie podpadają pod

    Pewnie podpada, co ciekawe ostatnia nowelizacja tejże ustawy (nie wiem czy wewszła,
    czytałem projekt na mf.gov.pl) delegalizowała granie w Dooma przez internet - bo
    to przecież jest "gra internetowa" :)
    A przepisy karne to chyba są w KKS.

    > BTW:
    > Co mnie najbardziej w tym układzie dziwi, to 16 uczestników.
    > Ale to oczywiście też już OT :)

    Aukcja już zdjęta, więc chyba nie tylko Ty miałeś wątpliwości :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-04-06 21:08:01
    Od: czonek <c...@o...poczta.pl>

> [...]
    > organizatorów wszelkich "konkursów" z pytaniami "czy ziemniak to
    > warzywo", jak państwo CHCIAŁOBY to MOGŁOBY zablokować takie manewry)
    konkursy typu "czy ziemniak to warzywo" - wyślij SMS na numer... , są
    urządzane jak najbardziej w oparciu o zezwolenie wydane na podstawie
    obowiązującej ustawy hazardowej, nikt tu nic nie obchodzi

  • 4. Data: 2009-04-06 21:46:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Apr 2009, czonek wrote:

    > konkursy typu "czy ziemniak to warzywo" - wyślij SMS na numer... , są
    > urządzane jak najbardziej w oparciu o zezwolenie wydane na podstawie
    > obowiązującej ustawy hazardowej, nikt tu nic nie obchodzi

    Thx.
    Ale gdzieś widziałem (fakt, dawno temu) że stosowana była metoda
    wymieszania losowania z odpowiedzią, może już załatali, nie
    sprawdzałem :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2009-04-07 16:53:21
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 6 Kwi, 23:46, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    >   Ale gdzieś widziałem (fakt, dawno temu) że stosowana była metoda
    > wymieszania losowania z odpowiedzią, może już załatali, nie
    > sprawdzałem :)

    O ile dobrze pamietam to taki konkurs z pytaniem jest konkursem
    wiedzy, a nie gra losowa (hazardem) ;-)

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 6. Data: 2009-04-07 20:10:23
    Od: czonek <c...@o...poczta.pl>

    Rafal M pisze:

    > O ile dobrze pamietam to taki konkurs z pytaniem jest konkursem
    > wiedzy, a nie gra losowa (hazardem) ;-)

    Jeżeli występuje wygrana (mówimy tu o WYGRANEJ a nie o NAGRODZIE w
    szkolnym konkursie recytatorskim) rzeczowa lub pieniężna to przestaje
    być konkursem wiedzy i staje sie jedną z rozrywek hazardowych, ustawa
    definiuje kilka rodzajów takich niewinnych rozrywek:
    1. loterie fantowe, w których uczestniczy się poprzez nabycie losu lub
    innego dowodu udziału w grze, a podmiot urządzający loterię oferuje
    wyłącznie wygrane rzeczowe;
    2. loterie promocyjne, w których uczestniczy się przez nabycie towaru
    (np w supermarketach), usługi lub innego dowodu udziału w grze i tym
    samym nieodpłatnie uczestniczy się w loterii, a podmiot urządzający
    loterię oferuje wygrane pieniężne lub rzeczowe
    3. loterie audioteksowe, w których uczestniczy się poprzez odpłatne
    połączenie telefoniczne

    wszystkie na podstawie zezwolenia i zatwierdzonego regulaminu